garb Skrevet 13. desember 2014 Del Skrevet 13. desember 2014 (endret) Har Altibox med HDMI utgang og TV med HDMI inngang, og ønsker å kjøre lyden inn på mitt Bose surround anlegg. Problemet er at surroundanlegget ikke har hverken HDMI inn- eller utgang (det er ca 9 år gammelt og har mange RCA inn-/utganger). ---- >>>> Hvordan kan jeg få koblet lyden fra Altibox'en til surround? Jeg hadde tidligere en Altibox med RCA utgang som jeg koblet opp til en av RCA inngangene til Bose'n min, men den ble tatt av tordenværet denne uka, og den nye Altibox'en har kun HDMI utgang (den har en grønn mini-jack utgang, men antar det ikke blir særlig bra å kjøre lyden til Bose'n via denne?) ---- >>>> Tips/råd?? Edit: TV'en jeg bruker er en ny Samsung med 4 HDMI innganger. Den ene inngangen står det 'HDMI 2 (ARC)' på. Stemmer det at denne kan brukes som utgang også? Og i så fall; er det mulig å koble denne HDMI-utgangen til RCA inngang på Bose'n? Tips til adapter? Endret 13. desember 2014 av garb Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 TV-en har sansyligvis optisk lydutgang, og da vil vel det enkleste være en D/A-konverter som gir TV-lyden til lydanlegget. Mulig det finnes andre løsninger. Kanskje Bose-anlegget har optisk lyd inn? Er den grønne minijacken en lydutgang? Hadde vært lurt å spesifisere hvilke modeller det er, ikke bare produsent Lenke til kommentar
garb Skrevet 23. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2014 TV-en har sansyligvis optisk lydutgang, og da vil vel det enkleste være en D/A-konverter som gir TV-lyden til lydanlegget. Mulig det finnes andre løsninger. Kanskje Bose-anlegget har optisk lyd inn? Er den grønne minijacken en lydutgang? Hadde vært lurt å spesifisere hvilke modeller det er, ikke bare produsent Det viste seg at en annen Altibox jeg har hadde både HDMI og RCA utgang (bruker den i et rom jeg ikke har surround anlegg), så endte opp med å bytte de 2 Altibox'ene. Problem solved ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå