Gå til innhold

Gode gryter til god pris? Høyang Polaris Party?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter min mening så er dette virkelig et godt kjøp. Jeg har kun brukt Høyang Polaris og Party serien de siste 10 årene ca og de bare holder og holder.

Kun du selv som kan ødelegge panner og kjeler fra Høyang, som når jeg absolutt bare skal gjøre noe med metallredskap osv. Så i løpet av 1o år, har kun en stekepanne bitt ødelagt, og jeg har fått en ripe i en av kjelene. Og da skal det også sies at jeg ofte er lat og hiver dem i oppvaskmaskinen, noe du ikke skal gjøre med disse produktene. Men de har tålt det også.

Så utenom jerngryta, og wokpanna så bruker jeg kun Høyang Polaris kjeler og panner her hjemme (Party serien) og tenker ikke en gang på å bytte til noe annet.

Lenke til kommentar

Jeg gikk i alle fall å kjøpte meg en 4.5 liter og en 8 liter Høyang Polaris Party kjeler i dag, kom på 1700 kroner.

Kreps79: Du får avgjøre selv, selgere vil alltid selge deg det produktet med best margin på. Det vil alltid være best. Jeg har som sagt brukt Party serien i hele 10 år nå (av de 30 årene de har vært på markedet) og de fleste kjelene er 10 år gamle, som ser ut som nye. Så det er nesten bare du selv som kan ødelegge dem, slik jeg gjorde med bruk av metall og oppvaskmaskin (metallredskap var nok dødaren). For har nå i ca ett år vasket kjelene opp i oppvaskmaskinen, uten at de ser noe mer slitt ut av det.

Og har ikke ett eneste metallredskap i kjøkkenskuffen.

Men beste er såpe og vann og en børste. Et annet tips jeg fikk i en Jernia butikk for mange år siden var å smøre litt olivenolje i stekepannen etter vask. Men det gikk fort i glemmeboken.

Lenke til kommentar

Jeg skal personlig gå for stålgryter neste gang jeg skal ha nye kjeler (Mauviel M'cook). Non-stick holde seg ikke non-stick i mange år uansett hvor pent du behandler de. De får gjerne en matt overflate etter et par år.

Behandler du stålgryter pent kan de vare i mange titalls år.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skal personlig gå for stålgryter neste gang jeg skal ha nye kjeler (Mauviel M'cook). Non-stick holde seg ikke non-stick i mange år uansett hvor pent du behandler de. De får gjerne en matt overflate etter et par år.

Behandler du stålgryter pent kan de vare i mange titalls år.

Da er vi to. Tenkte faktisk på det i dag, kjøpe nye panner og kjeler i rustfritt stål.

Kreps: Blir litt vanskelig å anbefale noe spesielt uten grunnlag. Du burde sette deg inn i de ulike materialene og deretter finne ut hva som passer deg best. Kvalitet går ofte i hånd med hvordan type det er, og hvilken type du er :p

Lenke til kommentar

Grytene mine er av typen Høyang-Polaris All Steel. De har tykk bunn, som tåler metallredskap, og de vil trolig holde seg like gode i årevis. Jeg har en traktørpanne i aluminium med non-stick (fra Woll), og den er fantastisk til sitt bruk, men utover det foretrekker jeg stål og jern til det aller meste. Det kunne ikke falt meg inn å kjøpe gryter i Party-serien, selv om det hender jeg må bruke litt tid på å skrubbe stålgrytene mine.

Lenke til kommentar

Det blir en kombinasjon her har jeg bestemt meg for.

Til pasta, poteter osv så blir det en stålgryte. Så blir det party serien til sauser, gryter, grøt osv.

I tillegg så blir det to nye stekepanner, en med belegg og en i stål slik at en får til ulikt bruk her også.

Fant ut at dette blir den beste løsningen for min del.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Drar opp igjen denne jeg.

Gode forslag som alt er kommet, men dessverre altfor dyrt.

Nå kjøpte jeg kun det settet med Høyang Polaris Party nå sist. Tre gryter, og prisen i butikk var faktisk lavere enn på nett. 799 betalte jeg, og samme sett nå ligger til langt høyere pris. Jeg er i grunn kjempe fornøyd med disse, men hadde aldri kjøpt de til normalpris. Største ulempen med disse er lokket. Ligger ikke skikkelig på, umulig å sette på "gløtt", og det er ingen fornuftig måte å stable gryter og lokk i lag uten at det tar mye plass.

Så ut i fra hva jeg alt har kjøpt inn trenger jeg følgende:

Gryte som tåler høy varme, typisk til poteter og pasta.

Stekepanne

Liten gryte til tilbereding av sauser

Jeg ønsker å holde meg under 500 kroner for hver av dem, og de må kunne brukes med induksjon. Har lest litt rundt om, men synes det er veldig forvirrende.

Eksempelvis OBH nordica supreme steel stekepanne

Får slakt

Best i test

Vurderer alt fra OBH Nordica Supreme Steel gryter til Ikea 365+, samme gjelder stekepanne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...