*F* Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Ok, tenkte lære meg powershell og i den forbindelse tenker jeg kjøre en del komandoer mot AD, og maskiner tilknyttet et domene. Derfor satt jeg opp to maskineri VMWare. Server 2012 R2 som DC Windows 7 Pro som klient Jeg vet dette er ganske basic, men likevel, å sette opp et domene er likevel ikke noe man stort sett trenger gjøre mer en en gang, så dette faller i glemmeboka. Uansett. Når jeg prøver koble meg til domenet mitt får jeg følgende: Jeg anntar jeg trenger sette opp DNS på DCen kanskje? Det trenger bare virke, utover det trenger ikke oppsettet være noe pro. Lenke til kommentar
conundrum Skrevet 13. desember 2014 Del Skrevet 13. desember 2014 Du har allerede satt opp DNS på domenekontrolleren. Det skjer automatisk når man installerer den første DC-en i et domene. Problemet er at klientmaskinen din ikke bruker denne DNS-tjenesten, og derfor ikke klarer å finne domenekontrolleren. Endre DNS-innstillingen på klienten slik at domenekontrolleren er angitt som eneste DNS-server, og det vil virke. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 13. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2014 Funket som en drøm det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå