Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vifta oppfører seg merkelig

Anbefalte innlegg

Starter med link til produktet.

https://www.komplett.no/msi-ge60-156-full-hd/775009#!tab:extra

Har et problem, er ikke et veldig alvorlig et, men er fantastisk irriterende. Vifta har tendens til å gå på fullt kjør, men fra dette punktet så synker vifta gradvis til 0 i hastighet, /repeat, alt dette foregår på rundt 8 sekunder. Alle drivere er oppdaterte, og jeg fatter ikke hva det kan være. Advice?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil ikke renske vifta ettersom hvis jeg åpner div deksler så forsvinner garantien. Ligger ikke med pcen i senga. Den pleier å sitte på hardt underlag (nattbord). Tviler også på at vifta er i overkant støvete, den er relativt ny. Men uansett så burde ikke vifta ha denne av og på oppførselen. Hadde hatt null problem hvis den hadde gått konstant, det er bare det av og på greiene som går meg på nervene.. :)

Lenke til kommentar

Relativt vanlig "problem" med laptoper dette da. Min jobblaptop gjør det samme fra tid til annen. Spørs om det er så mye du kan gjøre. Ta en titt i BIOS om du kan gjøre noe med viften der, ellers må du nesten bare leve med det. Laptoper blir varme ..

Edit: Ser ut som du har et litt spesielt problem med akkurat den laptopen (?)

So, for everybody experiencing this fan noise issue: uninstalling S-Bar / SCM, shutting down windows and running an EC-Reset is all you need to get rid of this fan noise issue!

https://forum-en.msi.com/index.php?topic=162459.0

Har ikke peiling hva S-Bar er (noe MSI bloatware?).. du får lese der og prøve litt :)

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...