winmedi Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Hei, jeg lurer på om det er verdt å oppgradere min gaming pc? Er det noe som kanskje bør forbedres? Følgende oppsett har jeg nå: Hovedkort: ASUS P8P67 B3 P67 S-1155 ATX CPU: INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155 (overklokket til 4.5GHz) PSU: XFX BLACK EDITION 750W MODULAR PSU Ram: CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ (2X4GB) Skjermkort: GIGABYTE GEFORCE GTX 670 OC 2GB PCI-E DVI/HDMI/DP Lenke til kommentar
Pølsebrød Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Kommer ann på flere ting: Hva sjermoppløsning spiller du på? Hva fps er du komfortabel med? Hva spill spiller du? Har du absolutt lyst på en oppgradering, kan du vurdere en 970. Du kan også se om du får kjøpt en 670 veldig billig for SLI, men du taper nok i lengden på det, ved tanke på strømbruk. 8gb mer ram kan også være en mulighet, vil også anbefale SSD om du ikke har allerede. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Jeg ville egentlig ventet hvis du ikke har store problemer med et spill eller lignende. 670 burde jo klare seg helt fint fortsatt. Hvis du ikke har SSD, skaff deg det. Neste blir skjermkort og RAM med høyere Mhz. Men som sagt, litt tidlig å oppgradere spør du meg. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 12. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2014 (endret) Jeg har SSD. Jeg har en skjerm med 144Hz. Jeg spiller som regel spill som er kraftige. Skjermoppløsning er 1920*1080 Edit: Går for å ikke oppgradere. Endret 12. desember 2014 av winmedi Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 13. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2014 Hvor lenge tror dere mine komponenter vil holde før jeg må kjøpe nye og bedre? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Til neste år. Om du har litt guts så venter du til høsten 2015 med å kjøpe deg nye komponenter , da får du jo muligheten til å velge mellom de nyeste skjermkortene og nyere cpu'er fra Intel som kan gi bedre ytelse enn det man har å by på i dag til en lavere pris. Men strengt tatt med den krampeaktige utviklingen som CPU markedet har hatt de siste årene etter Amd sin store blunder med FX serien og halting på 32 / 28 nm så vil det trolig ta en stund til før det kommer noe virkelig bra der. Lenke til kommentar
N O R E G Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Vente... Hvorfor ikke vente til 2030 sikkert mye bra da... Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Det er en god ide å vente til over nyttår. Mange får skjermkort og ny pc under juletreet og da går det de hadde ut på finn. Finner du en SSD her og et skjermkort der så er du kommet langt. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Er heller ikke noe vits å kjøpe noe nå, er nå prisene er høye pga jul, i romjula og etter nyttår så kommer det nok noen tilbud også, eller "tilbud", er ikke akkurat mye avslag på ting og det er aldri avslag på det du trenger eller vil ha uansett. Men skal du ha deg kjøkken maskiner kan du jo gjøre en kjempe deal sikkert. Anyway, burde vente til over nyttår uansett med tanke på at prisene er sikkert maksa ut hos så og si alle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå