op77 Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Har kjøpt meg projektor som tar inn lyd fra mediene som koples til (via HDMI). Høyttaleren i selve projektoren er ikke overraskende ganske puslete. Ønsker derfor tips om eksterne høyttalere jeg kan kople til denne. Jeg planlegger ikke et storslått hjemmekinoanlegg, men tenkte 2 høyttalere på veggen. Jeg er helt grønn på dette med høyttalere, så her blir det nok en del dumme spørsmål Helst ikke så voldsomt dyr. Prisklasse rundt 2-3000. Er det mulig? Må være en høyttaler som ikke trenger forsteker, altså det som heter aktiv høyttaler(?) Helst hvit, muligheter for å henge på veggen. Projektoren har én tilkopling for lydutgang "Audio Out" som er en minijack-utgang. Hvilke kabler trenger man? Og siste spørsmålø: Hvordan bør jeg plasser høyttalerne i forhold til Lerrret og projektor? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Kjøp deg en aktiv høyttaler med optisk inn, da blu ray spilleren/pcen(i de fleste tilfeller) har dette. Du finner gode alternativer i de fleste seriøse hifi butikker. Det blir da HDMI fra PC/BD til prosjektor. Og optisk for lyd fra PC/BD til høyttalere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå