Gå til innhold

GTX680 i SLI. Kjøpe ett kort til, må det være helt likt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du skal kunne kjøre SLI med ulike varianter av samme modell (680 er 680 .. fra nvidia selv om det står msi og gainward på dem liksom). Men husk at SLI oppsettet vil klokke seg ned til det "dårligste" av kortene. Så hvis du kjører stock, så vil frekvensen automatisk settes likt den laveste på begge kortene - forsøk derfor å finne et som er relativt likt. Du kan klokke dem likt i etterkant hvis du har kjøling nok.

 

Pass på at du får godt med rom mellom kortene (hvis du ikke skal vannkjøle) og sørg for at du har nok effekt i PSU.

 

Noen kort har ulik PCB, som kan gjøre det litt krøkkete med SLI bru som er stiv. Bruk i så tilfelle en fleksibel SLI bru.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Avhengig av åssen CPU du har, og hvor mye annet mikk makk du har av vifter, drev, lys, pumper osv.

 

Men...

 

En PSU av god kvalitet (gull eller høyere) skal klare 680 SLI, men du bør nok ikke overklokke skjermkort og prosessor alt for mye.

 

Edit: Tenk også på dette med at en PSU vil miste noe effekt over tid. Så hvis du ligger i grenseland, kan det være du får problemer i fremtiden (fordi den mister noe effekt). I tillegg vil jo PSU ligge på høy belastning hele tiden avhengig av hvor mye du stresser systemet/spiller (omtrent som at du skal sprinte hele tiden). Dette er nok ikke helt optimalt.

 

Men prøv, er det ustabilt så kjøper du en litt heftigere PSU :)

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

gigabyte 670 OC sli med amd 9590 (220watt tdp) trakk ca 540 watt maks hos meg. tror de 2 nye 970 korta mine trekker ca det samme.

 

nå vet ikke jeg hva du må ut med for et 680 kort, men er det ikke lurere å heller selge det du har or noen kr og så kjøpe et 970 istede?

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

joa jeg ser den og mine 670 kort scora litt bedre i sli enn 1 970 også. og sli er moro også, jeg har jo selv kjørt det i et par år nå snart.

 

fordelen med single kort er dog mindre strømforbruk, mindre problemer med spill som ikke er glade i sli (ikke at jeg har merka så mye til det) og kanskje litt mindre støy også.

Lenke til kommentar

gigabyte 670 OC sli med amd 9590 (220watt tdp) trakk ca 540 watt maks hos meg. tror de 2 nye 970 korta mine trekker ca det samme.

 

nå vet ikke jeg hva du må ut med for et 680 kort, men er det ikke lurere å heller selge det du har or noen kr og så kjøpe et 970 istede?

Uklokket er 2x970 ca 300w. Så nei de bruker mindre enn 2x670 oc, 170W tdp x2 +oc

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...