Gå til innhold

Er min gamle gamer verdt noe som helst? eller duger den enda?

Anbefalte innlegg

Nvidia fikseringen er ekstrem i Norge...

BF4 yter faktisk bedre på et 290x enn 970 , man må helt ned på referenase kortet til Amd for å få tall som er under gjennomsnittet til Nvidia som ikke er referanse kort...

Se tabell her : http://www.tomshardware.com/charts/2014-vga-charts/16-Battlefield-4-1080p,3608.html

Hører stadig vekk det samme her på Norske forum , kjøp Nvidia det er best etc etc , joda , det yter i de fleste tilfellene noen fps mer enn Amd sitt tilsvarende produkt , MEN når det er sagt så er det ikke alltid at dette stemmer 100% i et gitt oppsett. Har man en svak Cpu så vil man faktisk kunne utnytte et Amd kort litt mer så lenge man spiller spill som støtter Mantle , det er også en god del fps å hente i gitte situasjoner der DX er for svak og Mantle sin løsning gruser 50.000 grensa.

Jeg savner faktisk at brukerne er litt mer nyanserte når det gjelder skjermkortene , har sett klare tilfeller der man anbefaler et 980 til en bruker som har en svak cpu og har ikke råd til å oppgradere hele datamaskinen sin på en gang , i andre tilfeller blir det anbefalt en oppgradering i tilfeller der man ikke vil få særlig glede av det i høyere oppløsning og bedre bildeflyt og bildekvalitet , og ikke minst , mange som glemmer å spørre i det hele tatt om vedkommende har en skjerm som egner seg til et langt kraftigere skjermkort...

For å si det sånn , vet om alt for mange gamere som sitter på et utrolig bra skjermkort på en middelmådig skjerm...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, mest sannsynlig ikke penger til alt på engang! Tenkte muligens skjermkort og prosessor først jeg, så får hovedkortet komme senere! Men ser alle anbefaler intel og jeg har amd socket på mitt gigabyte hovedkort nå!

Kjøp HK og CPU nytt. GPU kan du handle på Finn.no brukt til en "billig" penge. Kjøper du et brukt HD7970(280X) eller ett GTX 680(770) vil du få en STOR oppgradering. Å kjøpe ett GTX 970 eller 980 når resten av maskinen er såpass ut datert er galskap. Kjøpt brukt, da vil du får MYE for pengene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...