Gå til innhold

Er min gamle gamer verdt noe som helst? eller duger den enda?

Anbefalte innlegg

Er litt forskjell på spill om de er CPU krevende, GPU krevende eller begge deler. Så mitt råd er å kjøpe et GTX 970 å se om du trenger å oppgradere HK og CPU.

Han MÅ ha ny cpu når han har den

Hvorfor MÅ han ha ny CPU nå? Ja en GTX 970 vil nok bottlenecke CPUen han har nå, men han vil jo få mye bedre ytelse enn med den gamle GPUen han sitter med. Nytt HK og CPU kan han jo ta etterhvert. Blir jo bottleneck uansett om han går for ny CPU å blir sittende med den gamle GPUen.

Endret av KimWhinesAlot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hk, cpu, lev med dårlig gpu, deretter gpu

Absolutt ikke. Utviklingen av CPU til spillbruk har nærmest stått stille siden 2009. Jeg sitter selv på en Phenom II X4 og et GTX770, og kjører alt av nye spill på forholdsvis høye innstillinger med god framerate. Om PC skal brukes til spill kommer man knapt til å merke forskjell etter CPU-bytte.

Ved bytte av GPU blir CPU selvfølgelig en bottleneck, men han får i alle fall bedre ytelse enn han har nå.

Hva drar du BF4 på ?
Lenke til kommentar

Husker ikke settings, men en blanding av medium og high, uten AA. Mesteparten står på high, men tror jeg satte ned skygger for å komme over 60 stabile FPS.

EDIT: Slet med å få det spillbart med et GTX560Ti som maskinen opprinnelig hadde. Et kort som er hakket hvassere enn 5850.

Endret av HansiBanzi
Lenke til kommentar

Takker for svar folkens! Vet nå ikke om jeg skal gå for ps4 eller å oppgradere pc! Har ikke så mye penger om dagen heller, men hva kunne jeg fått av oppgraderingsutstyr idag iform av processor, hovedkort og skjermkort for 4000 som klarer å dra de nye spillene på bra grafikk, om i det hele tatt 4000kr holder!?

Lenke til kommentar

Tenkte å komme med mitt innspill her:

Har en "pc nr2" stående fast hos en kompis slik at vi kan ha mini lan innimellom uten at jeg trenger å game på laptop.

Uansett, denne pcen består av en AMD Phenom II X4 965 Black edition (3.4 GHZ), 8GB DDR3 RAM og et Nvidia GTX 680 2GB skjermkort.

Prosessoren er klokket opp til 4 GHz (lett å overklokke) med boxed kjøler og skjermkortet har ganske moderat oc.

Uansett, denne pcen drar Battlefield 4 på high preset og 1920x1200 oppløsning uten problemer :)

Så det lureste nå for deg tror jeg er å oppgradere skjermkortet til ett nvidia GTX 970 eller finne ett brukt AMD 290/290X skjermkort med tredjeparts kjøler (noe rimeligere og noe dårligere enn GTX970).

Du trenger jo å oppgradere skjermkort uansett, så det er en god start!

Endret av camxer
Lenke til kommentar

Ville ikke ha sagt at et 290 4GB på bruktmarkedet for f.eks 1500kr er waste of money ;)

Edit:

Blir en hundrelapp eller to ekstra om du vil ha en uten referansekjøler (noe jeg sterkt anbefaler) Referansekjøleren omdanner skjermkortet til en hårføner uten at jeg overdriver nå.

Endret av camxer
Lenke til kommentar

Off.. nå står valget etter jeg kom over xim4(mus og tastatur) til playstation4 om jeg heller skal velge det!? For og motargumenter!? Vet jo at mulighetene er større med pc med tanke på grafikk, men deler må jo nesten byttes ut vært halvår for å henge med! kommer ikke til å spille mer enn 3 ganger i uken på kveldene 3-4 timer og ser jo at det kommer masse svært intressante spill på ps4 fremover! Hva hadde dere gjort?

Lenke til kommentar

Er med på det argumentet, men ser ikke hvordan du kan si at det er sløsing av penger å kjøpe en r9 290 på bruktmarkedet bare på grunn av referansekjøleren suger.

Det er jo en del r9 290 kort som har tredjepartskjøler og derfor har ikke det problemet...

Ja, For å forklare dette enkelt,

290/X bråker noe innihelvete med referanse kjøler, samt de klokker seg ned, Grei forklaring?

Lenke til kommentar

Du må tenke på at prisen på playstation 4 spill er en del høyere enn for pc, men om opplegget med mus og tastatur fungerer kurrant på playstation og du har allerede en slik, så er det jo absolutt noe å vurdere.

Spørs jo hvilken type spill du foretrekker, er jo mange spill som er ikke tilgjengelige på den ene eller andre plattformen.

Edit til Christian Thorkildsen:

Men hvor har du ifra at r9 290 eksisterer kun med referansekjøler? Problemet ned nedklokking er ikke noe problem heller om man kjøper et kort med oppgradert kjøler fra fabrikk... Lukter litt fanboy av argumentet ditt ;)

Endret av camxer
Lenke til kommentar

Du må tenke på at prisen på playstation 4 spill er en del høyere enn for pc, men om opplegget med mus og tastatur fungerer kurrant på playstation og du har allerede en slik, så er det jo absolutt noe å vurdere.

Spørs jo hvilken type spill du foretrekker, er jo mange spill som er ikke tilgjengelige på den ene eller andre plattformen.

Edit til Christian Thorkildsen:

Men hvor har du ifra at r9 290 eksisterer kun med referansekjøler? Problemet ned nedklokking er ikke noe problem heller om man kjøper et kort med oppgradert kjøler fra fabrikk... Lukter litt fanboy av argumentet ditt ;)

Sier ikke den kun har ref. kjøler, men de til 1500kr har det ;)

Kall meg hva faen du vil ;) Hehe!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...