Gå til innhold

Er min gamle gamer verdt noe som helst? eller duger den enda?

Anbefalte innlegg

OCZ DDR3 PC3-12800 Black Edition

Heisann. Kjøpte meg en gaming pc for ca 3-4 år siden! Består av:

Amd phenom II x4 3.2ghz

sapphire hd 5850 skjermkort

Ocz ddr-312800 amd black edition brikker

corsair 650w power

Hovedkortet husker jeg ikke, men det var vertfall ett greit gigabyte hovedkort på den tiden.

Vil eventuelt denne dra noe som helst av nyere spill?

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okey, hvilke nye spill kan jeg eventuelt dra på medium settings da? Er ille vettu, kjøpte denne for en god del tusen for noen år siden og brukte den i 3 måneder før jeg flyttet til ett sted uten internett. Har ikke brukt den siden! :/ Får oppgradere litt og litt! Hva burde oppgraderes først?

Lenke til kommentar

Har selv et par 5850 OC fra Gigabyte.

Da jeg leverte inn mitt GTX 580 pga problemer brukte jeg ett 5850 til NFS Most Wanted 2012. Dette spillet dro kortet på relativt høy grafikk uten store problemer. Eneste feilen jeg kan finne på disse kortene er faktisk at dersom du koblet på en skjerm nr2 så vil den refreshe bildet hele tiden. Dette er da et stort minus, men spiller du på en skjerm burde det være greit som en enkel spillmaskin :)

Lenke til kommentar

Okey, hvilke nye spill kan jeg eventuelt dra på medium settings da? Er ille vettu, kjøpte denne for en god del tusen for noen år siden og brukte den i 3 måneder før jeg flyttet til ett sted uten internett. Har ikke brukt den siden! :/ Får oppgradere litt og litt! Hva burde oppgraderes først?

Si meg en ting, har du penger til alt?

Lenke til kommentar

Hk, cpu, lev med dårlig gpu, deretter gpu

Absolutt ikke. Utviklingen av CPU til spillbruk har nærmest stått stille siden 2009. Jeg sitter selv på en Phenom II X4 og et GTX770, og kjører alt av nye spill på forholdsvis høye innstillinger med god framerate. Om PC skal brukes til spill kommer man knapt til å merke forskjell etter CPU-bytte.

Ved bytte av GPU blir CPU selvfølgelig en bottleneck, men han får i alle fall bedre ytelse enn han har nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...