Gå til innhold

Søke lærling eller høgskole? Trenger noe veiledning

cvc

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har det seg slik at jeg går Vg3 Påbygg til generell studiekompetanse, og er *litt* usikker på hva jeg skal ta meg til neste år, og lurer på om noen her har noen råd til meg.

Jeg er nå 18 og planen min så langt har vert å ta høyere utdanning etter dette året er omme. Problemet mitt er at jeg vet ikke helt om jeg er "klar" til å ta noe høyere utdanning, ei vet jeg sikkert hva jeg ønsker å gå.

Så jeg tenker derfor å kansje gå i lære neste år for og så ta høgskole utdanning etter fagbrev da jeg kanskje er litt mer moden og selvdisiplinert om 2 år.

Problemet med å gå i lære er at jeg har NG i orden. Har G i atferd, ikke så mye fravær, ganske OK karakterer og jeg hadde en veldig bra arbeidspraksis i utlandet. Dette er fra Vg2 IKT-service som jeg gikk sist år.

Så nå er det jo slik at de fleste arbeidsgivere desidert foretrekker noen med G i orden framfor en med NG... så tror jeg ødelagte mye for meg selv der altså...

Men, så tenker jeg... viss jeg viser til andre halvår for dette året (påbygg) og ordenskarakteren er G... det må da hjelpe litt? Eller?

Så fra en skala fra 1-10... hvor fuckd' er jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal ikke være ett problem at du har NG i orden, hvis du kan begrunne det godt. Det er totalinntrykket som avgjør tilslutt... Før jeg kan tallfeste deg, trenger f.eks. å vite hvor flink du er i selve faget, evt. dine karakterer.

Endret av DoitNow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...