Gjest Slettet+3165 Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Tviler på jeg kommer til å kjøpe nytt noen gang. Man har jo allerede spart mange mange tusen ved å kjøpe en bil som er kun 1år gammel. Jeg må si meg enig, og ser ikke at jeg kjøpt nytt selv før om en god stund, de 1-2-3 første årene, har bilen et latterlig tap i verdi. F.eks. , jeg hadde heller kjøpt en eldre BWM, enn en flunk ny Golf til samme pris, selv om jeg kan regne med en del mer utgifter med BMW'en. Grunnen er at Golf'en ville ha et langt større verditap, enn BMW pr. år, og i bunn og grunn er verditap, iallefall i mine øyner, enn av de største og viktigste utgiftspostene med en bil. Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Nylig anskaffet meg en BMW 523IA Shadowline med alt av utstyr. Orginalt M-understell, M-optikk på Rondell D58 felger på sommer:) Står på 8,5x18 på 225\40\18 forran og 10x18 på 255\40\18 bak. Grei bredde og sitter som limt på veien Egentlig ikke noe planer med den, da den er strøken slik den er i dag. Vurderer å bytte ut lykter til hvitt lys, men samtidig fint slik det er nå. Orginale hella-lykter rundt hele. Hvor gammel er du? 21 år Hvor har du fått pengene til bilen? Jobb Hvilken bil? 00' BMW 523IA Gått 180.000 Specs Volum: 2,5l Helstekrefter: 177 0-100 km/t: Urelevant Toppfart: Urelevant i Norge det også Endret 21. februar 2011 av Bimmelom 1 Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Digg bil! Hva måtte du punge ut med for den? Bilder av interiør? Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Pris er ikke noe jeg har behov for å snakke om, men det var nok Skal få tatt bilder av interiør også. Er i hovedsak sort skinninteriør i den, med business pakke, så er større stereo osv. i den, i motsetning til enkelte som ble levert med liten skjerm. Lenke til kommentar
Mikbe Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Snart 20 å har Mazda Mx3 v6, går som faen:P ikke mye speccs da ikke jort noe me den, men d kommer;) kommer bilde senere Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 USA du også eller? Nei, heldigvis. Tidligere Sovjetstat faktisk Heldigvis? Skjønner at du ikke har vært her da. Fantastisk land, og folk. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 USA du også eller? Nei, heldigvis. Tidligere Sovjetstat faktisk Heldigvis? Skjønner at du ikke har vært her da. Fantastisk land, og folk. He, he - ja, ser du er en av "de kule med solbriller".. Jeg hare bare jobbet i/for/med amerikanere/USA i 6 år. Etter min mening skal man lete leeenge etter et mer arrogant overfladisk "Oh myyy Gaaawwd"-folk. Ikke kan de lage biler, ikke kan de lage motorsykler og ikke kan de lage mat engang. Nei, et folk av verdensmestere som tror de eier hele verden og alle skal synge etter deres pipe, det klarer jeg meg helt fint uten. Men jeg skal innrømme at det er mye fantastisk natur "over there". Og jeg liker "broderfolket" deres, Canada er et fantastisk land med fantastisk folk. 3 Lenke til kommentar
nanoO Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 (endret) Hvilken bil? Volvo 240GL '93 modell Specs til bilen Er foreløpig ingenting spesielt med bilen, alt er originalt. Trelister? Den skal slippes ned litt og omlakkeres, etterhvert blir det nok turbo også, men først er det en del småting som må fikses. Bilde er flott Har faktisk ikke giddet meg til å ta bilde selv enda, så det får holde med et fra annonsen! Hvor gammel er du Jeg er 18 år gammel hvor har du fått pengene til bilen Pengene kom fra Yarisen jeg fikk av stefaren min i oktober. Litt for kjedelig bil, og ville ha en bil jeg ikke var redd for å bulke og kødde med Endret 22. februar 2011 av nanoO Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 (endret) 17 År gammal, fyller 18 i April. Har en kliss original 1999mod. Volvo V70 2.0 turbo 180hk Skal gjøres en god del med utseendet. Ingen stylingpakker, men forhåpentligvis bodykit fra R modellen. Bilen "Låner" jeg fra min mor, men kommer til å kjøpe den ut iløpet av sommeren. Endret 22. februar 2011 av PyrionZ Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 Ja det er mye penger, men man kan jo kjøpe en som er litt brukt. Biler til sånne priser raser ned i verdi straks dem blir litt brukte. å kjøpe flunk nytt er dyrt, ettersom de taper seg veldig i verdi på kort tid. e220 fra 2007 koster 400 000 til en sammenligning. Er jo det jeg mener, at nytt taper seg fort i verdi Kan absolutt anbefale Mercedes, fantastiske gode å kjøre. 220cdi er jo en arbeidshest også. Hadde jeg druknet i penger ville nok første valget vært en lexus GS450H, eller kanskje nye sportbilen? Men nå har ikke jeg en mil++. Til dere som sier du taper mye penger på å kjøpe helt nye bil, ja det er nok riktig. Men du slipper å tenke på noe. Brukte biler kan bli dyre å ha. Så jo jeg kommer nok til å kjøpe meg en helt ny bil igjen. Tenk om ingen ville kjøpt nye biler? Kjøper du 2 år gammel bil, har den ofte en del garantier igjen. Tror neppe du må legge ut 100 000- 200 000 i deler og tid uansett :-) Eneste fordelen jeg ser med å kjøpe nytt, er å spesialbestille en bil slik du vil ha den og som ikke bærer preg av forrige eiers sure fiser. Enig med deg her, som du sier så har en 2 år gammel bil garanti igjen, og da kan man gjøre gode kjøp på premium biler som raser i verdi straks dem blir litt brukte. Tviler på jeg kommer til å kjøpe nytt noen gang. Man har jo allerede spart mange mange tusen ved å kjøpe en bil som er kun 1år gammel. Helt enig! Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 He, he - ja, ser du er en av "de kule med solbriller".. Jeg hare bare jobbet i/for/med amerikanere/USA i 6 år. Etter min mening skal man lete leeenge etter et mer arrogant overfladisk "Oh myyy Gaaawwd"-folk. Ikke kan de lage biler, ikke kan de lage motorsykler og ikke kan de lage mat engang. Nei, et folk av verdensmestere som tror de eier hele verden og alle skal synge etter deres pipe, det klarer jeg meg helt fint uten. Men jeg skal innrømme at det er mye fantastisk natur "over there". Og jeg liker "broderfolket" deres, Canada er et fantastisk land med fantastisk folk. Det er vel heller det at det er "kult" å hate USA pga verdenspolitikken deres. Litt synd egentlig, fordi folket her borte er utadvente, hyggelige og omtenksomme. Stikk motsatt av nordmenn med andre ord. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 22. februar 2011 Del Skrevet 22. februar 2011 @Tempozz, kom sikkert litt feil ut, men jeg mente å støtte opp opp det du sa. Lat på skrivinga når jeg sitter på ipaden! Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Det er vel heller det at det er "kult" å hate USA pga verdenspolitikken deres. Litt synd egentlig, fordi folket her borte er utadvente, hyggelige og omtenksomme. Stikk motsatt av nordmenn med andre ord. Det er vel heller det, at enkelte ikke innser at det faktisk finnes andre og bedre land og folk enn USA og "The American Dream". Vi blir nok ikke enige, og vi trenger nok ikke å diskutere og kapre tråden over dette. Vi får være enige om å være uenige. Jeg har som sagt vært "over there" i 6 år, både før og etter 11.sep.2001 (var faktisk i Galveston den 11.09.01), og har gjordt meg opp min mening. Dog skal du få rett ang nordmenn flest. Men jeg vil heller være en ærlig "squarehead" enn en oppblåst "airhead" 4 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 2002 E39 520iA Individual. 2.2l 170hk Tofarget skinn Navi DVD i nakkestøtter M ratt CD skifter Regnsensor Xenon ++ Er 20 år gammel, og bilen er finansiert ca 20/80 mellom meg og banken. Forhåpentligvis blir det tur til ESS snart. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Prøver igjen nå som jeg har fått på plass alt småtteriet. 2003 C32 AMG 120.000km 3.2L V6 Kompressor 354hk Skinnseter med AMG logo Navigasjon (Mercedes COMAND) Xenon 6-disc cdskifter Finansiert med sparepenger, og salg av min forrige bil. Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Må si jeg blir misunnelig når jeg ser dere som lever som bilister i statene. Får jo utrolig mye for penga, og veiene virker uvirkelige (selv for meg som bor i Oslo). Syns jeg bare rekker å betale avgifter, mens bilen ristes i stykker av telehiv og ruster i stykker av veisalt. 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 (endret) Skjønner jeg godt. 4-5kr literen for bensin, biler til 10% av Norsk pris, billig forsikring, "veiavgift" på en tusenlapp i året som også gir veier lang langt over Norsk standard (6 eller 8 felt er normalt på motorveier her), og masse ledige parkeringsplasser samme hvor du drar. Men vi får trøste oss med at Norge er verdens beste land å bo i. (haha, eller så vil de ha oss til å tro) Endret 13. mars 2011 av apollox Lenke til kommentar
aGal Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 (endret) Slipper da i det minste masse ustabile folk med guns and drugs. Og politi som dreper deg om de trur du har gjort noe galt da. (satt litt på spissen) Fin bil. Mercedes er topp! EDIT: Nå er jo faktisk ikke bensin prisen så ille i Norge synes jeg. Biler bruker mindre drivstoff og er man så gjerrig på pengene kan man kjøpe seg en Toyota Corolla 1,4 Diesel som bruker ca 0,45/mila, eller noe annet i samme klasse. Selv har jeg bil som bruker rundt literen på mila. Endret 13. mars 2011 av aGal Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 EDIT: Nå er jo faktisk ikke bensin prisen så ille i Norge synes jeg. Norge er helt på linje med resten av Vest-Europa i forhold til bensinpriser, faktisk. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Slipper da i det minste masse ustabile folk med guns and drugs. Og politi som dreper deg om de trur du har gjort noe galt da. (satt litt på spissen) Propaganda for å få deg til å holde deg i Norge Neida, USA har sine problemer, ikke noe tvil om det, men så lenge du holder deg unna de verste nabolagene så ser man ingenting til verken våpen eller drugs. Og politiet her borte har ikke vært annet enn hyggelige å hjelpsomme så langt. Skjønner godt at de blir litt hardhendt med ulydige folk når de kan risikere å bli skutt bare de gjør en normal trafficstop. USA på Cops og film er et annet USA enn jeg har sett sålangt iallefall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå