Nizzen Skrevet 25. desember 2014 Del Skrevet 25. desember 2014 Flere leverandører har lagt inn harddisken inn, men prisen har gått opp... http://www.prisjakt.no/product.php?p=2919802 Det hjelper jo ikkje akkurat at $ koster alt for mye etter min smak. Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Jepp, prisen er skrudd opp drastisk. Sikkert pga dollarkursen. Men jeg ønsker å redusere disker i maskinen min, så det blir nok definitivt en oppgradering. Men jeg venter til flere får de på lager. Så får jeg heller risikere dollarkræsj. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Jepp, prisen er skrudd opp drastisk. Sikkert pga dollarkursen. Men jeg ønsker å redusere disker i maskinen min, så det blir nok definitivt en oppgradering. Men jeg venter til flere får de på lager. Så får jeg heller risikere dollarkræsj. Nei, det er pga kronekursen, ikke dollarkursen, den er helt fin den. Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Nja, kursen er jo kursen. Den er et forholdstall. Men du har jo helt rett i at det er kronen som har beveget seg mest sånn i global sammenheng. Anyways, dette er vel OT uansett. Lenke til kommentar
FB.392850502 Skrevet 21. desember 2015 Del Skrevet 21. desember 2015 Noen som vet hvordan disse diskene vil fungere mot feks en Plex/kodi server som kjører FreeNAS? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. desember 2015 Del Skrevet 21. desember 2015 Archive diskene er dårlig egnet i raid. AtW Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 21. desember 2015 Del Skrevet 21. desember 2015 Det har jo i ettertid vist seg at ytelsen er ganske dårlig over hele linja på disse diskene. Jeg trenger ikke allverdens ytelse og jeg foretrekker 5400/5900rpm pga strøm og støy.... MEN jeg gidder ikke gå drastisk _ned_ i ytelse fra WD RED 3TB/4TB diskene jeg har i dag. Venter på andre produsenter/modeller kommer med 8TB/10TB... Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 21. desember 2015 Del Skrevet 21. desember 2015 Vi får håpe på en fin pris på disse... https://www.hgst.com/products/hard-drives/ultrastar-archive-ha10 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. desember 2015 Del Skrevet 21. desember 2015 Vi får håpe på en fin pris på disse... https://www.hgst.com/products/hard-drives/ultrastar-archive-ha10 Større sansynlig at du får millionlønn 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 21. desember 2015 Del Skrevet 21. desember 2015 Hvis det er ren lagring er det jo irrelevant. Spørsmålet er om de har god levetid... jeg kunne godt oppgradert en disk nå, men jeg er usikker på om disse er til å stole på "100%". Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. desember 2015 Del Skrevet 21. desember 2015 Hvis det er ren lagring er det jo irrelevant. Spørsmålet er om de har god levetid... jeg kunne godt oppgradert en disk nå, men jeg er usikker på om disse er til å stole på "100%". Seagate Archive er såkalt "cold storage." Man lager dritten, så lar det være der i tilfelle man får brukt for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå