Movadelic Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Hvilket kabinett egner seg best hvis harddisk plass/vifte mot harddisker er det viktigste? Trenger et kabinett for minst 8 harddisker. litt offtopic: Hva gjør egentlig kabinettkategorien under overklokking, passer vel bedre under hardware? Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Lian Li :-) Chieftec fulltower Aopen fulltower etc... de fleste fulltower har plass. Du kan også bruke noen miditowers hvis du setter inn HD skuffer i 5'25" brønnene, f.eks Compucase Lenke til kommentar
Xell Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 litt offtopic: Hva gjør egentlig kabinettkategorien under overklokking, passer vel bedre under hardware? Den er antakelig vis lagt under overklokking fordi overklokkere er oftere inno kabbisen og roter. Dermed er vi mer opptatt av at kabbisen skal være hensiktsmessig å jobbe i, ikke bare se pen ut utenpå. kategorien er altså et rasultat av at mange diskuterer kabinetter uten at det handler om casemods Lenke til kommentar
NexteR Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 image&shapetech ja...det er store servertower med mange HDD plasser ...se på www.microplex.no ---> kabinetter ---> image&shapetech .....og de trenger ikke koste mere enn 1500kr..... Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 dette hadde jeg før: www.microplex.no se etter air black/silver funka bra det. 120 vifte forran hd 80 bak +viftestyring og temp. måling linka til siden men linken ville ikke linke til riktig side. merkelig. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Du vil ha et Avantech medium server tower. Foreløpig har jeg dyttet inni 8 harddisker, og har nok plass til 4 til. Det er dessuten fullt av finurlige løsninger, og det er vifteholdere overalt. Og prisen? 523,- på komplett.no .. Lenke til kommentar
Movadelic Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 image&shapetech ja...det er store servertower med mange HDD plasser ...se på www.microplex.no ---> kabinetter ---> image&shapetech .....og de trenger ikke koste mere enn 1500kr..... I de server tower`ene er jo mest av 5¼" (9 stk eksterne) - trenger bare 2 og kun 1 stk. 3½" ekstern - det jeg trenger mest mulig av. Har et chieftec miditower nå, hvor diskene henger luftig i patentbånd. Trenger ikke noe drevrammer, de tar bare plass og lager ekstra varme. Så det jeg trenger egentlig et über maxtower med et par 5¼" og kun 1 stk 3½" hvor jeg kan feste patentbånd til 10 andre disker :nice: Lenke til kommentar
Xell Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 kabinetter med mange slotter er servertower. De er laget for bruk med hot-swap-kassetter, ergo 5 1/4" ekserne slotter. Skal du ha mange interne 3 1/2" og lite eksternt (og ikke drevrammer) må du nok til å modde så da anbefaler jeg deg å kjøpe et billig Aopen servertover og modde de interne rammene. De er som regel poppet på i aopen so da er det bare å borre dem løs. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Det er jo bare å kjøpe noen slike drevrammer da microplex og se under Drevrammer ...de billigste koster ca.20kr Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 men de lureste er nok disse da : Lian Li drevramme for 2 stk. 3,5" drev Lenke til kommentar
tmkaldheim Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 (endret) image&shapetech se her HER det er hele 68cm høyt 1cm mer enn cheftech full tower Edit: Link fikset Endret 28. november 2003 av Kongen på Karmøy Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 image&shapetech se her HER det er hele 68cm høyt 1cm mer enn cheftech full tower Tror linken din er feil, den leder til http://image&shapetech/ som så absolutt ikke er noen side. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 viktigere enn stor høyde er at kabinettet har en dybde på minst 50 cm. Gjør at det blir god plass fra hovedkort frem til ide enheter. Hadde aopen hq8 (noe sånt) høyt som bare f, men ingen dybde så ikke bra å montere harddisker og annet på samme høyden som hovedkortet. Utrolig trangt å montere harddisker på plassene over strømforsyning og. Gikk til et lianli midi tower og har det mye bedre nå. Harddisk opphenget er genialt der du setter de horisontalt. Plass til 5 stk harddisker bare i mitt "lille" og med kjøling til alle rett foran. Gå for ett lianli du, kanskje litt dyrt, men spar heller noen uker til så du kan slå til på mitt forslag til kongen innen kabinettprodusenter. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 bestilte meg et AOpen HQ08 for 2 dager siden. Det er plass til 7 HDD og det er stort og billig.... Lenke til kommentar
Movadelic Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 (endret) aktivitet på tråden min fortsatt ja. Tror mitt neste kabinett blir et lian li. Har et modda chieftec nå, men har lyst på et lian li med 120 mm vifter foran og bak + en musestille psu. Ble veldig fristet av dette også: http://www.taffelman.com/a600a.html Endret 28. november 2003 av Movadelic Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Lian Li :-) Chieftec fulltower Aopen fulltower etc... de fleste fulltower har plass. Du kan også bruke noen miditowers hvis du setter inn HD skuffer i 5'25" brønnene, f.eks Compucase chieftech fulltower er egentlig ikke så egnet til disker så lenge du ikke skal ha sånne overganger fra 5,25" til 3.15" egentlig helt idiotisk.. blir bare digert og uhendig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå