marsfjell Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Hei! Kjøpte nettopp https://www.komplett.no/acer-aspire-e5-551g-156-hd-matt/817278 men har et problem. Uansett om jeg bruker trådløs eller kabel får jeg bare 1-5/40 linje. I går fikk jeg 45/45 noe som resulterer i en helt grei nedlastingsfart på ca 5mb/s ish. (Betaler for 100/100) Skjønner at wifi ikke kommer til å gi samme resultater som kabel. Får ikke fikset dette uansett hva jeg gjør og jeg får normal fart på andre enheter i huset. What to dooo? ;d Ikke gøy å sitte med 100kb/s downloadRuteren er en Jensen airlink 29150.Takker for svar Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Ruteren er en Jensen airlink 29150 There's your problem! Kast den Jensen driten lang fanden i vold og skaff deg ordentlig utstyr! Lenke til kommentar
marsfjell Skrevet 12. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2014 (endret) Ruteren er en Jensen airlink 29150 There's your problem! Kast den Jensen driten lang fanden i vold og skaff deg ordentlig utstyr! Tehe, Ja den begynner å bli ganske utdatert, men problemet ligger vell ikke der når nettet fungerer fint på resten av enhetene i huset? Endret 12. desember 2014 av marsfjell Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Problemet er at den heter Jensen.. Jensen duger ikke som bokstøtte en gang! Lenke til kommentar
marsfjell Skrevet 12. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2014 Problemet er at den heter Jensen.. Jensen duger ikke som bokstøtte en gang! Mulig din erfaring, Men nå har den faktisk holdt fint i flere år. Fint å dele meninger, men gjerne kom med nå konstruktivt og hvis du først skal kommentere! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Får du 100/100 før Jensen (med denne PCen, og med de andre)? Hva får du i LAN-portene på Jensen (med en annen PC)? Har Jensen nyeste FW? Lenke til kommentar
marsfjell Skrevet 12. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2014 Får du 100/100 før Jensen (med denne PCen, og med de andre)? Hva får du i LAN-portene på Jensen (med en annen PC)? Har Jensen nyeste FW? Får 85/80 med jensen på andre pcer med kabel, 40/40 ca med bærbare. Jeg fant ut at hvis jeg avinstalerer nettverkskortet på denne bærbaren, og instalerer på nytt, får jeg normal fart i en hvis periode eller til neste restart av pc'n. Begynner snart å rive av meg håret.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Sjekk på nettsidene til PC-produsenten om det finnes nyere BIOS, og andre drivere til nettverkskortet. Min forrige laptop hadde installert nyeste driver fra kortprodusent, og jeg fikk ikke over 10 Mbps uansett om jeg kjørte på 100 eller 1 Gig switcheport. Fant en eldre driver på produsentens nettsider, installerte den, og fikk full fart. Du kan ev. teste på en annen router for å se om feilen følger PCen eller ikke. Dersom du ikke har feilen andre steder, må det være noe med kompatibilitet mellom din router og din PC/NIC/driver. Tilbake til et av mine spm: Har Jensen nyeste FW? Lenke til kommentar
marsfjell Skrevet 12. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2014 Ja, den har nyeste FW. Lenke til kommentar
marsfjell Skrevet 13. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2014 Tror jeg har fått fikset det, ihvertfall vært greit siden i går. Det jeg tror var problemet var et program som var installert fra før - AMD Quick stream. Takker for hjelp, Zanta. ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå