Gå til innhold

Multiplier på Abit KT7A

tfugl

Anbefalte innlegg

Jeg har en AMD T-Bird 12oo, som jeg har klokket til 1400. Men da har jeg også satt multiplieren på maks dvs. 12.5. Er det noen som vet om noen evt. oppdaterte drivere til dette hovedkortet? Har fått tips om at det kan øke multiplier.

-------

Nemesis

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkortet ditt støtter 133Mhz FSB og en multiplier på 12.5 det skulle bli noe sånt som 1662,5Mhz :smile:

Men siden du skriver dette så har du nok en prosessor som går normalt på 200Mhz internt. Det du kan gjøre er å stikke en tur på Clas ohlson og kjøpe et reperasjons sett for bakrute varme. Stikke ned på verkstedet til din fader og låne dremmel multi. Så er det bare å kutte noen L2, L3 og L4 broer for så å bruke et hårstrå og koble sammen noen andre slik at default multiplier blir 9. Da kan du smokke FSB en til 133Mhz for så å låse den opp igjen og kjøre den oppover. mot 1600++. Stopper nok noe før der men.

Les denne:

http://www.overklokking.no/cpu/kt133a-athl...200/index2.html

Lenke til kommentar

Dersom du har 133Mhz ram og "låser" opp prosessoren din. Se denne fine artikkelen.

http://www.overklokking.no/cpu/duron-tbird/index4.html

Eg anbefaler å bruke Bakrutereperasjon fra Clas Ohlson (side 139 artikkel # 34-768) den er svine dyr 179,- for 3 gram. Men det holder for ever. Blyant funka bare i noen uker om gangen.

Når du har gjort det er det bare å gå inn i Soft Menu III i Bios og stille prosessor på unserdefined, sette multiplyer på 9 fsb/pci på 133/33. Restarte og kar du kontakt satt opp L1 rett booter den på 1200. (133(/266) fsb. Nå er det bare å øke fsb og multiplier til max.

Vil gjøre Stonescream oppmerksom på at i den nye biosen til Abit på KT7A (versjoner før v1.3) så sjekker den kontaktpunkta på L3, L4 og L6 borene for alle multipliere over 12.5.

I bios får du bare opp 12.5 and above. :smile:

Lenke til kommentar

MEN...denne prosessoren er visstnok ulåst fra fabrikk.

Så det jeg hadde satt veldig pris på var om noen hadde funnet en side som jeg kan laste ned nye drivere til BIOS (Abit KT7A) som jeg da kunne ha satt opp multiplier enda litt til.

-------

Nemesis

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...