Gå til innhold

Grønnfink

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

grønnfinken er en vanskelig fugl å ta gode bilder av syns jeg, denne er fanget i et flott lys og mot en lekker bakgrunn..teknisk veldig bra og fin positur :)

Mvh Oddmund

Tusen takk Oddmund, for hyggelig tilbakemelding. Er helt enig i at grønnfink ikke er den letteste å få gode bilder av. Den har farger som kan være vrien å få naturtro, og vanskelig å få fram detaljer på. Med heldig lys kan det lykkes. Denne gangen hadde jeg kanskje flaks.

Mvh Lisbeth.

Lenke til kommentar

Bælsur i oppsynet som vanlig denne grønnfinken.

Fint komponert i godt lys med ditto skarphet som igjen gir fine farger og detaljer.

Litt sjatteringer og ørlite støy i bakgrunnen gjør sitt til at den ikke fremstår altfor glatt.

Roar

Ja, Roar ! Grønnfinkene ser så gretne ut, at de nesten er i stand til å smitte en stakkar til å bli i dårlig humør. Jeg fikk noen bilder av grønnfinkene denne dagen, og du skal vite at jeg plukket ut den som så minst sur ut. Tusen takk for din alltid hyggelige og lærerike tilbakemelding :D

Mvh Lisbeth.

Lenke til kommentar

Hei, Lisbeth.

Dette er nok et av de beste grønnfinkbildene jeg kan huske å ha sett, med flott positur, svært god skarphet / eksponering, realistiske farger og en matchende, uforstyrrende bakgrunn, - her stemmer alt ! :)

Vennlig hilsen

Albert.

Hei Albert.

Det er jammen ikke enkelt "å hoppe etter Wirkola", som det heter. Det er så mange flinke "hoppere" her inne, med stilkarakter 19 - 19,5 - 19,5 osv , og det spørs om det ikke er du som er selveste "Wirkolaen" på fuglefotografering her inne. Etter bl.a. deg, har man lett for å lande på kulen, eller få et elendig nedslag. At du i dag synes jeg gjorde et greit hopp, kom over kulen, og fikk til et bra nedslag, gjør at jeg jeg ikke kan annet enn å løfte skia over hodet .... :D Tusen takk Albert.

Mvh Lisbeth

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...