TucknDar Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Er i gang med planleggingen av en ny pc, og skulle likt å høre hvilke erfaringer folk har med kabinettet AOpen H600B, som ser ut til å passe mitt budsjett. Vil gjerne ha et kabinett som det er enkelt å jobbe i, og som har en strømforsyning som "holder en stund" (dvs gjennom evt. oppgraderinger). Støynivå vil jo alltid være relevant, men er ikke avgjørende. av cpu/hk, ser det ut til at jeg ender med xp 2500+ Barton samt Abit NF7-S V2.0 eller Asus A7N8X Deluxe takker for alle konstruktive svar Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Dette kabinettet har jeg godt kjennskap til! Dette skal jeg engang kjøpe meg hvis jeg får solg mitt, fattern bestillte et slikt til en kar som han har sotte sammen en maskin til. Maskinen hadde bare CPU vifte og Den i strømforsyningen + den kabinettvifta som følger med, men fattern kobla den ikkje til. Var nesten lydlaus for mine ører, den strømforsyninga er ingen vits å bytte, denne skal tåle en belastning på ca. 370W etter noen tester (skal prøve å finne dem så du har et bevis på at jeg snakker sant). Kjøp det, meget lett å jobbe i også! PS, noen som er interresert i et kabinett, så kontakt meg, er et Chieftech SCORPIO?? Lenke til kommentar
DaRe_deVIl Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Har også hatt det når jeg bygde det til en venn, kjøp på psdata så får du en bra PSU på kjøpet :!: Det er kjempebehagelig å bygge i, selvom jeg syns utseende ikke er helt topp. Så må det være det beste kabinettet i bruk!! (ikke utseende osv) Med andre ord : ANBEFALT Lenke til kommentar
bark Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Jeg har et slikt Aopen H600B-kabinett av den nye varianten (med Silent PSU). Positive erfaringer: - PSU med 120mm vifte som trekker luft ut rett over CPU'en - Sort - Ekstra 3.5" brønn nederst i kabinettet (totalt plass til 5 enheter) Negative erfaringer: - Connectoren til LED'ene foran (power og hdd LED) står i veien for montering av vifte - Litt lite i størrelse i forhold til miditower fra f.eks. Chieftec - Små hull i kabinettet ved viftefestet bak. Mye av luften går inn i kabinettet igjen. Jeg er dog ganske fornøyd nå. Installerte MIST støydempingsmatter, tok fram dremelen og skjærte ut et stort hull til viften bak og fjernet alt av ekstrautstyr foran (usb- og lydporter). Det har iallfall blitt stille, men får neppe plass til noen vannkjøling inni der. Med dette og en ekstra vifte bak (enermax 80mm på 1800rpm) får jeg en systemtemperatur på 28C og northbridge-temp på 33C. Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 kan desverre ikkje finne testene, men noen har sagt at disse strømforsyningene skal være nesten like bra som Forton sine silent PSU`er med 120mm vifte! Rett meg hvis jeg tar feil, bare hørt om det. Eneste som er det som skiller dem er at Fortron-Source FSP350-60PN(PF) tåler mer overbelastning. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 kan desverre ikkje finne testene, men noen har sagt at disse strømforsyningene skal være nesten like bra som Forton sine silent PSU`er med 120mm vifte! Rett meg hvis jeg tar feil, bare hørt om det. Eneste som er det som skiller dem er at Fortron-Source FSP350-60PN(PF) tåler mer overbelastning. Hørt att denne psu`en er laget av Fortron... Skyt meg om jeg tar feil Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 har dette kabbiset nå, og er veldig fornøyd. overgikk mine forventninger når jeg kjøpte det. skal du ha det en stund er dette et bra valg. det bråker lite, og har, i mitt tilfelle, en 350w aopen psu, som er mer enn god nok for meg. ser bra ut, og har frontkontakter til usb mm, og har plass til det meste. det kan derimot være en fordel at du har runde ide kabler. jeg har tre inne her, pluss en floppy, og det er ikke akkurat lett å komme til da. likevel anbefaler jeg det på det varmeste til alle som vil ha et godt kabinett til en pris som ikke knekker deg(lian li....). bare vær litt obs på hvilket kabinett du kjøper. jeg bestilte nemlig h600a, men fikk h600b. er jo like greit. h600a var jo stygg i forhold. Lenke til kommentar
TucknDar Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 Takker for gode og informative svar, ser ut til at jeg har finni kabinettet mitt Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 (endret) Heisann Har dette kabinettet selv og kan anbefale det på det varmeste, er pent å se på, oversiktelig og greit å bygge i og frontpanelet kan taes av med et enkelt håndgrep og uten at ledninger er festet i det. Det eneste minuset med dette kabinettet er hvis du skal ha kabinettvifter. De stedene hvor de skal bevege luft gjennom kabinettet, består av mange "små" hull. Dette fører til mere støy enn det som er nødvendig. Strømforsyningen som står i disse kabinettene, er produsert av FSB Group og er stille :-) Test av kabinettet finner du her. Jeg vil anbefale å investere i døren med glass og den kalde katoden da dette vil øke helhetsinntrykket av kabinettet. Du har foretatt et godt valg, lykke til. -Neo Endret 3. november 2003 av NeoTech Lenke til kommentar
TucknDar Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 Jeg vil anbefale å investere i døren med glass og den kalde katoden da dette vil øke helhetsinntrykket av kabinettet. Du har foretatt et godt valg, lykke til. -Neo Later ut fra testen å være et kabbis midt i blinken, ja. Glassdøra og den kalde katoden ser riktignok kult ut, men er ikke spesielt opptatt av det ytre, for å si det sånn. ... så var det bare å bestemme seg for innholdet, da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå