mongojarle Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 (endret) Hei. Hva er en fornuftig pris på dette? HK: Gigabyte GA-Z87X-UD3H CPU: Intel i5-4670 VIFTE: Coolermaster Hyper 212 Evo GPU: Palit GTX770 2GB JetStream HDD: Corsair SSD Force 3 120gb + snurre lagring 500gb RAM: Kingston HyperX Beast 16gb KABINETT: Coolermaster Stacker 810, med Corsair HX620W LYD: Corsair HS1 usb headset + Logitech Z-4 (2.1 med fjernkontroll) INPUT: Logitech Illuminati USB tastatur (ingen mus, kjøper har) SKJERM: Dell 2407WPF (24" 16:10 1920x1200) I tillegg følger det med en Win7 Pro lisens. Endret 12. desember 2014 av mongojarle Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 (endret) Tja, hva ga du for dette nytt? Ca 10k? Ville sagt 5k +/-. Endret 12. desember 2014 av meg0709 Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 12. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2014 Ja, jeg vil tippe 10-12, men den har blitt til over tid. Skjermen var jo ganske dyr, men er også en av de eldste komponentene. Så hvis jeg sier 3500kr til broren min, og gir han en hel pappeske full av kabler + en ASrock ION330ht (mini stuepc med atom-cpu) så snylter jeg han ikke? Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Ja, jeg vil tippe 10-12, men den har blitt til over tid. Skjermen var jo ganske dyr, men er også en av de eldste komponentene. Så hvis jeg sier 3500kr til broren min, og gir han en hel pappeske full av kabler + en ASrock ION330ht (mini stuepc med atom-cpu) så snylter jeg han ikke? 3500kr høres ut som en bra vennepris. Vil kunne få litt mer på finn eller lignende. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 3500 kr er et veldig bra kjøp her. Godt mulig også 5000 kr er innenfor hva det er verdt. Trekker vel litt ned at prosessoren ikke er overklokkbar og SSD disken er sanforce samt liten harddisk. Skjermen er sikkert ikke mye verdt. Man får tilsvarende for rundt 1000 kr. Samt responstiden er heller ikke mye å skryte over. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 12. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2014 (endret) Jeg skal flytte, og kan ikke huske sist jeg srudde på den PC'en. Så trenger den ikke. Da sier jeg 3500kr. Han skal bare spille CS tror jeg, så han trenger ikke klokke den. Han var innom å testet CS på den for en liten stund siden, og fungerte ypperlig til hans bruk. Han satt ihvertfall et par timer å spillte der. EDIT: Glem alt, han kan bare få den derre PC'en. Endret 12. desember 2014 av mongojarle Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Det var snilt! Du kan "ta det tilbake" i form av hjelp til flytting og nedvask av gammel kåk Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 12. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2014 Følte meg skikkelig i juleånden i dag! Ønsket meg en mus til laptopen fra biltema av han... 99,90, det kan han sponse på meg, siden det er jul og greier. Han får nok lov til å slite litt ja. Måke snø er han sikkert flink til Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Er han i skolealder bør du tenke deg om før du gir han en pc. Hvertfall hvis han tar den med seg inn på rommet sitt og bruker den der. Ikke alle klarer å begrense bruken.Det blir som å være avhengig av cola, og så legge inn tappekran for cola på soverommet, det hjelper ikke akkurat på problemet. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 12. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2014 Han er 20 år... Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Han er 20 år... Er like relevant hvis han har planer om å studere, med mindre han klarer å holde tidsbruken under kontroll. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 12. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2014 Poenget mitt var at han får jammen meg ta såpass ansvar for eget liv. Han bor for seg selv, og har både PC og TV fra før. Kan ikke drive å holde han i handa... Han går på høyskole ja, så studerer jo. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Å gi han pcen, er det til det beste for han, eller for deg? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Det er jo fult mulig å ha PC og ta skolegang da. Jeg har i tillegg 100% stilling samtidig som jeg tar høyeskoleutdanning på deltid og spiller masse data. Ser ikke problemet med dette, og syntes ikke at man skal tenke "Å nei, det kan gå til helv**** hvis jeg gir dette vekk, best å la være.". Jeg ser poenget ditt, men selv om man har en PC så er ikke det enstydig med at man låser seg inne i et kott med Red Bull og gir bæng i RL. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Når han er 20 så er det jo hans ansvar å bruke tiden fornuftig Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Det er jo fult mulig å ha PC og ta skolegang da. Jeg har i tillegg 100% stilling samtidig som jeg tar høyeskoleutdanning på deltid og spiller masse data. Ser ikke problemet med dette, og syntes ikke at man skal tenke "Å nei, det kan gå til helv**** hvis jeg gir dette vekk, best å la være.". Jeg ser poenget ditt, men selv om man har en PC så er ikke det enstydig med at man låser seg inne i et kott med Red Bull og gir bæng i RL. Neida, jeg kjenner en som går ingeniørstudier ved siden av 100% jobb. Jobbings må til for å ha råd til ny bil og egen bolig. Hvor får han tid til det ifra? Nå har han en kjæreste igjen, og har i tillegg begynt å spille world of warcraft. Det er utrolig hva vi kan få til. Men jeg syntes trådstarter bør tenke seg om, dersom broren er av typen som ikke klarer å moderere seg så vil han for alltid ha dårlig samvittighet for at han la stein på byrden til broren og gjorde det vanskeligere å fokusere på skolen. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 12. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2014 Altså, hvis bror min skal ha pc, så skaffer han seg pc uansett om han får av meg eller ikke. Det er noe som heter støtte til ansvar for egen læring utdenfor egen bopel, og det bedriver ikke jeg... Syntes det var hyggelig jeg, og gi bort noe man hadde tenkt å selge. Dette blir en fin jul! Og bare for din skyld Pycnopodia skal jeg følge litt med. Og nei, jeg kommer ikke til å ha dårlig samvittighet. Det er hans oppgave og ansvar og gjøre med den pc'en som han vil. Kanskje han selger den. Er jo verdt opp mot 5000kr. Og kanskje han bruker de på dop. Kanskje han bruker studeilånet på dop. Kanskje du burde skrive en mail til lånekassen og oppfordre de til å slutte å gi penger til studenter, for de kan jo bruke pengene på dop. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Gjør som du vil, han blir sikkert glad for pcen og fullfører sikkert studiene, det går sikkert fint uansett Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 12. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2014 Jeg var rett ved å havne i millionklubben på jobb her om dagen, og ta liv av to mann. Det gikk bra, så heretter går alt bra! Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Jeg var rett ved å havne i millionklubben på jobb her om dagen, og ta liv av to mann. Det gikk bra, så heretter går alt bra! Ja, ihvertfall om ingen oppdaget det Kunne vært en god historie, "sønn, ser du denne dumpen i grafen for norsk oljeproduksjon i for 2014. Det var din bestefar..." Godt ingen liv gikk tapt, men tipper det ble innlevert to ruh ganske så kort tid etterpå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå