AnonymDiskusjon Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Hei,Hva er greia med fakturagebyr? Får fakturagebyr på 31 kr på medlemskapet i treningssenteret, noe som nesten spiser opp den studentrabatten jeg fikk når jeg tegnet avtale. Spesielt nå som jeg har frosset medlemskapet i desember blir det for dumt. Nå betaler jeg jo nesten vanlig pris for 12 dager i desember. Jeg skjønner det for papirfaktura, siden man faktisk bruker penger på utskrift, konvolutt og porto, men hvorfor får jeg gebyr når det er per e-post? Alle andre tjenestetulbydere jeg har kjøpt tjenester av har hatt gebyr på papirfaktura, men ikke på e-postfaktura. Det koster ikke 31 kr å sende ut en faktura på e-post vel? Anonymous poster hash: 06c5e...2b0 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2014 Det er i tillegg veldig sært. Fikk ikke fakturagebyr på faktura nr 1 og 2, men fikk på nr 3 og 4. 1 og 2 hentet jeg selv på treningssenteret, men det burde da ikke ha noe å si om jeg henter det selv og de skriver ut til meg der, eller om jeg får det per e-post? Anonymous poster hash: 06c5e...2b0 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Mulig de vil ha deg over på avtalegiro eller e-faktura. 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 treningssenter er en kommersiell virksomhet. Kommersielle virksomheter har som mål å tjene penger. Dette gjøres ved å levere varer, eller tjenester til en pris som er høyere en innkjøp eller driftskostnader. Så enkelt er det. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2014 Mulig de vil ha deg over på avtalegiro eller e-faktura. Slipper jeg gebyret da? Anonymous poster hash: 06c5e...2b0 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2014 treningssenter er en kommersiell virksomhet. Kommersielle virksomheter har som mål å tjene penger. Dette gjøres ved å levere varer, eller tjenester til en pris som er høyere en innkjøp eller driftskostnader. Så enkelt er det. Det er strengt tatt ikke å levere en tjeneste at jeg skal betale for å få lov til å betale. Er ikke på kreditt en gang, alt er forhåndsbetalt. De reklamerte med 299 per mnd, totalprisen nå er 330 per måned. Det er mer enn de reklamerte med, som var et "så bra tilbud du kan ikke la det gå fra deg", og jeg føler meg nesten bittelitt lurt. Anonymous poster hash: 06c5e...2b0 Lenke til kommentar
Ståle Nordlie Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Står det i vilkårene at du skal betale fakturagebyr? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 dem har også muligens en fakturaleverandør som tar en kostnad uansett om faktura sendes digitl Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Mulig de vil ha deg over på avtalegiro eller e-faktura. Slipper jeg gebyret da? Anonymous poster hash: 06c5e...2b0 Jepp, stort sett i vertfall. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34/KAPITTEL_7#§37 "Selgeren kan ikke i tillegg til kjøpesummen kreve gebyr for utstedelse og sending av regning hvis ikke dette klart følger av avtalen." Du blir nødt til å lese avtalen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå