Abigor Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 På nytt kommer det forsøk på å hvitevaske dyremishandling: http://www.vg.no/nyheter/meninger/dyrevern/kronikk-ingen-gaar-i-rosetog-for-pelsdyroppdretterne/a/23354293/ Er det virkelig noen som blir lei seg om pappaen til ei lita jente ikke lenger får jobbe med å mishandle rev og mink? Slik grotesk følelsespropaganda overgår det jeg har sett fra dryvernerne. Hvorfor ikke legge ned pelsdyrnæringa? 330 personer får statssubsidier for å mishandle dyr. Kan vi ikke heller gi dem penger for å stoppe med det dem gjør? 2 Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Kjenner ikke at jeg blir så veldig lei meg igrunnen.... 1 Lenke til kommentar
DjengisFaen Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Har ingen særlig sympati med dyr jeg ikke kjenner, og jeg liker pels. Det er så deilig og pjuskete, pluss at det varmer så godt. Synes veldig få nevner det. Lenke til kommentar
Erigon Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Trenger vel ikke noe forbud. De får lage regler som er mer tilpasset dyrenes behov. Kyrne står jo heller ikke på bås hele året. Maks antall dyr per 100 m2, skjul og fasiliteter. Minimums antall kvadratmeter per dyr. Hvis det blir forbudt så lærer man jo ingen ting. Bedre å ha muligheten, men gjøre det på en "human" måte. Bedre at de "tenker på et tall" enn å forby. Kanskje en mellomting mellom en dyrepark og en hundegård. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 (endret) Noen som har vært på en kylling-/hønsefarm ? De dyra plager livet av hverandre og lever minst like tett. Men det er jo mat så "nytteverdien" av dyreplageriet er vel større enn ved produksjon av (unødvendige) klær. Endret 12. desember 2014 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Er det virkelig noen som blir lei seg om pappaen til ei lita jente ikke lenger får jobbe med å mishandle rev og mink? Slik grotesk følelsespropaganda overgår det jeg har sett fra dryvernerne. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 verste jeg har lest Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Samtidig som vi mishandler disse pjuskete vesenene i bur, som senere kan forære sitt skinn slik at Rihanna kan dekke ræva si med fløyelsbløt pels, som igjen er helt meningsløst, fordi halvparten av media lever av å nettopp kle av den samme ræva .. lever og ånder vi for våre egne små designede pjusker kalt "hunden vår", og forsker og mishandler på disse artene lik "Josef Mengele", samtidig som vi kikker litt skrått over til østen hvor de ikke gjør annet enn å ete opp hele problemstillingen vår, og hytter med neven til disse små gule barbarer .. jeg vil helst ha helkokt shæfer til middag i dag! Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Fryktelig ille å ha dyr i fangenskap hele livet for å så flå de for vår forfengelighet. Kan ikke fordra sånne mennesker. *går og spiser en kyllingfilet for å få nok proteiner til å bygge muskler* 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 (endret) Trenger ikke noe forbud. Næringen er i utgangspunktet ulønnsom og dør ut av seg selv bare man slutter å kaste skattepenger etter mishandlerne. Det er skattepengene som gjør næringen "lønnsom" sett med næringens øyne. Samfunnsøkonomien er noe helt annet. Næringen kunne i teorien drevet forsvarlig dyrevelferd hvis kravene til areal, stell og avliving hadde vært gode nok og blitt fulgt, men da ville lønnsomheten blitt ennå dårligere. Ingen pelsdyrfarmere ville gått med overskudd om hvert dyr hadde fått hver sine 100 kvadratmetere å boltre seg på. Årsaken til at dyremishandlingen fortsetter er altså tredelt: Staten kaster våre skattepenger etter dem, statens krav til dyrevelferd er alt for dårlige og staten har ingen dugelige kontrollinstanser. Det hele og fulle ansvaret hviler på politikerne. Endret 12. desember 2014 av Simen1 3 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Det samme kan sies om resten av jordbruket i Norge 2 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 (endret) Hva skal egentlig til for at vi skal få slutt på subsidier av "næringer" som ikke har livets rett? Endret 12. desember 2014 av Vice 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå