Gå til innhold

jeg blir utelatt av venner på facebook

Monica Jansen

Anbefalte innlegg

Da jeg var forkjølet og slakk denne uka å skreiv på facebook at jeg ikke var helt frisk med forkjølelse, så var det ingen venner som verken likte eller kommenterte dette. Jeg ser at når fadebook venner er syke, så ser jeg at de får kommentarer og likes. Men jeg ble helt utelatt å ignorert når jeg var syk i uka. Og en venn avlyste besøket jeg skulle til for han skulle en annen plass selvom vi hadde avtalt besøket i en hel uke, som om han ikke er glad i meg mer. Jeg føler på meg at alle facebook vennene mine har sluttet å følge meg. Jeg har verken skrevet krenkende kommentarer eller noe sånt på facebook til vennene. Jeg håper ikke at dere her må kommentere at jeg har blitt medlem på diskusjon.no med mange alias, for det er jeg lei av å høre. Jeg bare lurer på hva som kan ha skjedd med de såkalte vennene mine på facebook.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har personlig kutter ut flere "venner" på Facebook, fordi jeg ikke gidder å lese om hvor syke de er, hvor vondt de har, hvor ille alt er etc. Det er stort sett syt og klag i de fleste av innleggende deres, og det er ikke det jeg gidder å lese når jeg logger meg inn på Facebook.

At noen har blitt syke skal de selvfølgelig få lov til å skrive, men det er jo stort sett det de skriver til enhver tid, og da blir det for mye fokusering på dem selv. Alt for å få sympati og oppmerksomhet, intet er for lite eller for stort til å skrive om, alt må deles til enhver tid bare for å få "Likes og/eller kommentarer"

Det meste skal hele tiden dreie seg om meg, meg, meg meg, meg og enda mer meg, og det er det faktisk ikke alle som forstår at kan bli for mye for oss andre.

Slik reagerer jeg personlig når det blir slik for ofte, alt behøver faktisk ikke deles eller fortelles om på Facebook bare for å få sympati eller omtanke........

Forstår at det tungt å ikke få noen sympati eller omtanke når du legger ut noe på Facebook, men tenk litt på om det er en grunn til at det er slik.

Blir det for mye, blir det for ofte, krever du for mye av dine venner i forhold til hva du selv gir tilbake til dem etc.

Årsakene kan være så mangt, men det beste forslaget fikk du over her, spør dine venner direkte.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg har personlig kutter ut flere "venner" på Facebook, fordi jeg ikke gidder å lese om hvor syke de er, hvor vondt de har, hvor ille alt er etc. Det er stort sett syt og klag i de fleste av innleggende deres, og det er ikke det jeg gidder å lese når jeg logger meg inn på Facebook.

At noen har blitt syke skal de selvfølgelig få lov til å skrive, men det er jo stort sett det de skriver til enhver tid, og da blir det for mye fokusering på dem selv. Alt for å få sympati og oppmerksomhet, intet er for lite eller for stort til å skrive om, alt må deles til enhver tid bare for å få "Likes og/eller kommentarer"

Det meste skal hele tiden dreie seg om meg, meg, meg meg, meg og enda mer meg, og det er det faktisk ikke alle som forstår at kan bli for mye for oss andre.

Slik reagerer jeg personlig når det blir slik for ofte, alt behøver faktisk ikke deles eller fortelles om på Facebook bare for å få sympati eller omtanke........

Forstår at det tungt å ikke få noen sympati eller omtanke når du legger ut noe på Facebook, men tenk litt på om det er en grunn til at det er slik.

Blir det for mye, blir det for ofte, krever du for mye av dine venner i forhold til hva du selv gir tilbake til dem etc.

Årsakene kan være så mangt, men det beste forslaget fikk du over her, spør dine venner direkte.

Ok. Men saken er at jeg nesten aldri er syk, så dette er faktisk første gang på 6 år at jeg har skrevet på facebook at jeg var syk.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Det handler vel også om hvem du er. Som jeg har kommet frem til selv: " Det er ikke hva en sier, men hvem som sier det."

Jeg testet dette ut i en gruppe på Facebook, med en venninne som ofte får mye kommentarer og liker både i grupper og på sin egen side. Hun kan skrive omtrent hva som helst og få svar, mens andre på vennelisten skriver mer interessante innlegg (enn de mest kjedelige hun andre har), men får kanskje 1-2 like og 2-3 kommentarer. Hadde hun andre skrevet det samme ville det vært mye mer kommentarer og liker. 

Men, vi testet ut dette i to grupper: Det er mer liv i den ene gruppen, og vi stilte samme spørsmål. Det var om sex, og utroskap og om det ble funnet ut av/innrømmet, osv. Jeg stilte spørsmålet i den gruppen det var mest liv i, og jeg fikk 7-8 kommentarer på det. Hun i en gruppe der det er mindre liv fikk rundt 80 kommentarer. Ingen av oss gjorde noe i debatten for å fyre den opp, vi svarte på samme spørsmål og det var det.

Hvorfor er det sånn? Hvis to personer forteller den samme morsomme historien på hver deres profil, er den ikke like morsom? Er den morsommere fordi det er den som er "populær" som legger det ut?

Lenke til kommentar

Hvem som er syk og hvem som har gjort ditt og datt bryr jeg meg nada om. Nå vet jeg ikke i hvilken grad du var syk, om det kun var en forkjølelse, eller om du var innlagt på sykehuset. Skrev du noe ala: "Jaja... så var det min tur å bli syk. En stund siden sist, men nå ligger jeg rett ut", så er det noe folk bare blar forbi, meg inkludert.

Færre og færre poster status på Facebook, er vel kun den eldre generasjon som gjør det for å kunne fremme et tilsynelatende perfekt liv. Tror derfor at du ikke skal ta det så veldig tungt.

Edit: Ser nå at tråden er noen måneder gammel...

Endret av kjekset
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Da jeg var forkjølet og slakk denne uka å skreiv på facebook at jeg ikke var helt frisk med forkjølelse, så var det ingen venner som verken likte eller kommenterte dette. Jeg ser at når fadebook venner er syke, så ser jeg at de får kommentarer og likes. Men jeg ble helt utelatt å ignorert når jeg var syk i uka. Og en venn avlyste besøket jeg skulle til for han skulle en annen plass selvom vi hadde avtalt besøket i en hel uke, som om han ikke er glad i meg mer. Jeg føler på meg at alle facebook vennene mine har sluttet å følge meg. Jeg har verken skrevet krenkende kommentarer eller noe sånt på facebook til vennene. Jeg håper ikke at dere her må kommentere at jeg har blitt medlem på diskusjon.no med mange alias, for det er jeg lei av å høre. Jeg bare lurer på hva som kan ha skjedd med de såkalte vennene mine på facebook.

Hvorfor gidder du å bruke energi på å bekymre deg for slike ting? 

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...