Gå til innhold

JESUS SAVES

B.R

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-296438

Tja, gjør han nå det... Flott bilde av mannen der han står i kjent stil. Religiøse/helte statuer og symboler er flotte motiv, og jeg oppsøker slike stadig vekk. Det å fotografere særlig statuer, synes jeg er litt gøy. Angriper dem fra alle mulige vinkler og retninger. Det aller beste med dem, er at en kan få et flott portrett, uten at de rører så mye som et hårstrå......

Lenke til kommentar

Tja, gjør han nå det... Flott bilde av mannen der han står i kjent stil. Religiøse/helte statuer og symboler er flotte motiv, og jeg oppsøker slike stadig vekk. Det å fotografere særlig statuer, synes jeg er litt gøy. Angriper dem fra alle mulige vinkler og retninger. Det aller beste med dem, er at en kan få et flott portrett, uten at de rører så mye som et hårstrå......

Det får bli opp til hver og avgjøre om han gjør, men her er han nå så alle kan se. :)

Hadde jeg tatt med noen cm av sokkelen han står på så ville man sett horder av mennesker som var samlet ved denne statuen. Valgte å kutte vekk det og la mannen stå alene i bildet. Har mange vinkler og det er ganske morsomt å ta bilde av, men allikevel syns jeg dette passet å legge ut. Kan tenkes jeg legger ut flere versjoner senere :)

Uansett, takk for tilbakemelding og kommentar på bildet. Det er alltid hyggelig å få. :)

Lenke til kommentar

I kjent stil her, ja.

Egentlig litt makabert at dette korset har blitt symbolet for Jesus som bare var en blant tusener korsfestede som kunne omkranse en vei i flere kilometers lengde og brukte noe sånt som 3 døgn på å dø mens Jesus ble tatt ned etter en dag - og var ikke død for medisinsk sett kommer det ikke blod og vann ut av et lik om man stikker hull på det for pompa - hjertet funker ikke lenger.

Jesus hadde mektige venner som nok fjernet ham fra graven og lot ham leges i skjul.

Da Marcus som den første av evangelistene startet å skrive bibelen der år 223 bl.a. er nevnt som starten visste verken han eller de andre som skulle ta utgangspunkt i hans skrifter noe om de skriftlige nedtegnelser om Jesu liv i India og Tibet fra han var 12 til 28 år der han virket under navnet Issa.

Der finnes også skrifter som omtaler de 16 år han sammen med sin mor og Maria Magdalena brukte på å komme seg tilbake til India. Dermed kan historier om at han dukket opp både i England og Frankrike være sanne uten at det vel finnes eksakte bevis for det.

Jomfru Maria døde på veien og skal visstnok ligge begravet i ingenmansland mellom pakistansk og indisk Kashmir omkranset av militære fra begge land så ingen kan komme dit til et sted som nok ville blitt valfartet av pilgrimer.

Det står skrevet at Jesus selv levde og virket til han ble 80 år. Det man tror er hans grav finnes i Shrinagar i indisk Kashmir da den begravede er begravet øst-vest hvilket er en jødisk skikk mens hinduene brennes sine døde og muslimene begraver sine med retning mot mekka.

Alt dette og mer til vet Vatikanet, men tier da man ellers måtte skrive om hele Bibelen.

Alt dette ikke for å tråkke på de som er personlige kristne for det finnes som kjent to stk. Jesus i en og samme person - den religiøse og den historiske. Jeg holder meg til den historiske.

De som ble nysgjerrige kan søke opp "Jesus in India" med Google eller andre programmer og finne mye mer enn det jeg har skrevet her.

Bildet er en grei dokumentasjon av en statue. Men som Pål også nevner kan det kanskje bli vel så spennende med forskjellige vinkler.

Jeg kunne tenkt meg litt mer luft på begge sider og kanskje mer til høyre enn til venstre. Men det er vel der smaken og baken begynner å blande seg borti.

At sokkel og tilskuere er kuttet bort tjener til bildets fordel.

Roar

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Du Kneppen, du Kneppen:-) Du imponerer med din kunnskap på mer en bilder, det er nå helt sikkert!

Må jeg få lov og utnevne deg til Guru?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...