Gå til innhold

Asus eller Mac?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer veldig an på hva du skal bruke den til.

Skal du kjøre tunge prgrammer, eller skal du bare se kattevideor på Youtube?

Finnes programmene du vil kjøre i Mac-utgave?

Jeg trives godt med Mac. Den er rask og stabil pga. det gode og effektive operativsystemet.

En "svak" Mac kan ofte kjøre i ring rundt en "rask" PC med rotete Windows.

En Mac er gjerne rask og responsiv i bruk, uten at du ofte må formatere og installere alt på nytt.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Apple*

Du anbefaler Apple? Grunnen til at jeg vurderer Asus er at den har større lagringsplass, intelcore i7, etc., samtidig som den koster litt mindre.

Hehe nei. Spole* b var feil og skulle være apple*.

Asusen gir mest hardware. Men hvis du liker "sosse" statusen, og mye fancy bloatware. Men samtidig en ganske go skjerm, gå for mac.

Hvis du liker mest kraft, medt for pengene og en ganske god skjerm, og ikke minst det jævlige w8.1 så gå for asusen.

Evt kjøp start is back for 4$ som gjør at det ser ut som w7

Lenke til kommentar

Hvilken har du mest lyst på, hvis du ser bortifra spec?

Jeg har lenge hatt lyst på Apple, og det er på mye på grunn av at folk som har Mac, skryter av disse pc-ene og uttrykker at de aldri krasjer. Og det er nettopp dette som er åsaken til at jeg må ha en ny PC nå; PC-en min krasjet nemlig. Jeg vil ha en PC som varer lenge.

Lenke til kommentar

Jeg trives godt med Mac. Den er rask og stabil pga. det gode og effektive operativsystemet.

En Mac er gjerne rask og responsiv i bruk.

Wtf babler du om? Ikke noe ring. Så lenge det er w7
Lenke til kommentar

Skal du ha mest for pengene dine og kraftigst mulig maskin så er Asus veien å gå. Men om det er Apple programvare og det ved å bruke OSX og Apple generelt så hjelper jo ikke all verdens hardware i en PC.

Dette er jo det første du må bestemme deg for.

Å få mest for pengene og å ha en kraftig maskin, anser jeg som viktig. Det er også viktig å ha en maskin som varer lenge og som er like rask og god om 3-4 år.

Lenke til kommentar

En Mac er gjerne rask og responsiv i bruk, uten at du ofte må formatere og installere alt på nytt.

Jeg bruker en datamaskin til helt kurante ting. Bruker den en del i forbindelse med skoleoppgaver, for eksempel. :-)

Lenke til kommentar

Å få mest for pengene og å ha en kraftig maskin, anser jeg som viktig. Det er også viktig å ha en maskin som varer lenge og som er like rask og god om 3-4 år.

Personlig så hadde jeg da gått for Apple maskinen. Du har 45 dagers åpent kjøp om jeg ikke husker feil. Så velg den du vil ha og er du ikke fornøyd så sender du den enkelt å greit tilbake... Eneste du taper er frakt kostnadene.

Lenke til kommentar

Apple*

Du anbefaler Apple? Grunnen til at jeg vurderer Asus er at den har større lagringsplass, intelcore i7, etc., samtidig som den koster litt mindre.

Hehe nei. Spole* b var feil og skulle være apple*.

Asusen gir mest hardware. Men hvis du liker "sosse" statusen, og mye fancy bloatware. Men samtidig en ganske go skjerm, gå for mac.

Hvis du liker mest kraft, medt for pengene og en ganske god skjerm, og ikke minst det jævlige w8.1 så gå for asusen.

Evt kjøp start is back for 4$ som gjør at det ser ut som w7

Status bryr jeg meg ikke mye om, men det virker som at "alle" som har Mac er storfornøyde, de sier at PC-en varer lenge, er like rask etter mange års bruk og er ganske brukervennlig. Men jeg vil så klart ha mest for pengene, en god pc som jeg kan bruke i lang tid. Jeg er ganske grønn når det gjelder pc-valg.

Tenker også at det er mindre sannsynlig at Mac krasjer ettersom Appel lager datamaskinene og produserer programvare, altså passer de som hånd i hanske.

Lenke til kommentar

Hvis problemet med din nåværende maskin er ustabilitet, kan det lønne seg å formatere og reinstallere.

Kanskje du kan ha den noen år lengre. Så sparer du de pengene.

Mac kræsjer, men langt ifra like ofte som Windows.

Apple har en enkel jobb, og de utfører den utmerket.

De har ikke hundre ulike modeller med litt forskjellig hardware. De har noen få varianter av maskinene sine, og leverer drivere selv. Maskinvare og programvare kommer fra samme selskap.

Det er mye lettere for dem å lage et sømløst og gjennomtenkt produkt.

Windows blir rotete med tiden, og må reinstalleres regelmessig for å fungere optimalt.

Hvis du vi kjøpe maskin for å ha den lenge, viser all statestikk at en Mac varer lengre enn en PC.

De er solid bygget i aluminium, har gode kjøleløsninger og gjennomtenkt design.

Den oppleves som brukbar lenge etter at en tilsvarende PC blir erstattet med noe nytt.

Både fordi maskinvaren er god kvalitet, og fordi programvaren utnytter den mer effektivt.

En svakere prosessor i en Mac vil ikke nødvendigvis bety at du vil oppleve den som tregere.

En brukt Mac har også høy bruktverdi, selv om den skulle være defekt. Du kan altså få en del penger for den senere, da Mac holder seg i verdi mye bedre enn PC.

Mac er ikke nødvendigvis dyrere enn tilsvarende PC.

Mac varer lengre, og er verdt mer på bruktmarkedet når du vil ha ny. Du får altså et mer verdifullt produkt.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Da ville jeg valgt macen. Det er den maskinen som holder seg raskest gjennom årene, spessielt 4-5 år. Men hvis du får en ssd på plass i asusen, eller reinstaller windows hvert halvår går det like bra

Å ha en rask PC som holder seg lenge er viktig, men jeg har ganske lite peiling når det er snakk om PC-er. Egentlig tenker jeg at jeg burde gå for Asus-en, ettersom den har core i7, større lagringsplass, etc., altså at jeg får mye for pengene. Det er bare kjipt hvis den ikke varer så lenge, blir treg etter et par år.

Lenke til kommentar

Hvis problemet med din nåværende maskin er ustabilitet, kan det lønne seg å formatere og reinstallere.

Kanskje du kan ha den noen år lengre. Så sparer du de pengene.

Mac kræsjer, men langt ifra like ofte som Windows.

Apple har en enkel jobb, og de utfører den utmerket.

De har ikke hundre ulike modeller med litt forskjellig hardware. De har noen få varianter av maskinene sine, og leverer drivere selv. Maskinvare og programvare kommer fra samme selskap.

Det er mye lettere for dem å lage et sømløst og gjennomtenkt produkt.

Windows blir rotete med tiden, og må reinstalleres regelmessig for å fungere optimalt.

Hvis du vi kjøpe maskin for å ha den lenge, viser all statestikk at en Mac varer lengre enn en PC.

De er solid bygget i aluminium, har gode kjøleløsninger og gjennomtenkt design.

Den oppleves som brukbar lenge etter at en tilsvarende PC blir erstattet med noe nytt.

Både fordi maskinvaren er god kvalitet, og fordi programvaren utnytter den mer effektivt.

En svakere prosessor i en Mac vil ikke nødvendigvis bety at du vil oppleve den som tregere.

En brukt Mac har også høy bruktverdi, selv om den skulle være defekt. Du kan altså få en del penger for den senere, da Mac holder seg i verdi mye bedre enn PC.

Mac er ikke nødvendigvis dyrere enn tilsvarende PC.

Mac varer lengre, og er verdt mer på bruktmarkedet når du vil ha ny. Du får altså et mer verdifullt produkt.

Etter å ha lest dette, ble jeg mer overbevist om at det blir en Mac. Jeg er lei av at PC-ene blir tregere etter å ha vært i bruk en stund, fungerer ikke optimalt, krasjer på grunn av programinnstalleringer- eller oppdateringer. Det er også litt vrient å navigere i blant (men dette kan jo gjelde Mac også, men det sies jo at de er brukervennlige)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...