gisse81 Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Hei. Jeg ønsker å koble min gamle platespiller opp til anlegget jeg har hjemme nå.Opsettet nå er TV og PC koblet til DACMAGIC 100 som videre er koblet med RCA til Sonos-ampen.Sonos-ampen har kun et inngangssett for RCA-kabler, og jeg håpte å kunne gå fra RIAA-forforsterkeren til DACen, da en på DACen kan velge hvilken linje som skal sendes videre. Problemet er at det kun er spdif-innganger ledige på DACen. Dette er mulighetene slik jeg ser det: - Bruke en splitt-RCA-kabel som går fra både DAC og forforsterker til ampen. Er dette mulig, og en god løsning?- Kjøpe en "switch" med source-valg, som monteres mellom DAC/forforsterker og amp. Forslag til produkt?- Kjøpe en forforsterker med digital utgang, hvis dette skulle finnes?- Kjøpe en RIAA med ekstra inngang, slik at jeg kan kjøre signal fra DAC gjennom den, med en felles ledning ut. Finnes dette? Hva tenker dere er beste løsning for å få koblet platespilleren til Sonos-ampen? På forhånd; mange mange takk for hjelpen! Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Du har alltids Manley Skipjack. Ikke lett å finne i Norge, men den har eksemplarisk kvalitet. http://www.manley.com/msj.php Billigere løsninger finnes på Clas Ohlson. Bare å søke etter RCA Switch på google, så popper det opp ting på både Amazon og Ebay også. 1 Lenke til kommentar
gisse81 Skrevet 12. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2014 Takk for svar!Den Manleyen så ganske dyr ut, men er det switch som er tingen?I så fall tester jeg ut en Clas Ohlson-løsning først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå