Gå til innhold

Trenger enkelt termostatfjernstyring av 3 panelovner i 1 sone

Gjest Slettet-fsaSP0zV

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg har en stor stue med 3 panelovner, disse har i dag egen termostat. Det er ikke helt enkelt å synkronisere disse slik at de går på og av på omtrent samme temperatur, slik at man får varme og kalde områder i stuen (ikke så mye forskjell, da). Jeg ser etter en enkel og rimelig løsning med en veggmontert termostat, og 3 fjernstyrte mottagere som kan slå ovnene av og på (og setter da termostat på ovnene på max). Dette har jeg ikke klart å finne, jeg finner bare "store" anlegg med mange soner og tilsvarende pris. Noen som har sett noe slikt?

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En skulle kanskje tro at dette var hyllevare i 2014, men så enkelt er det ikke. De fleste systemene er laget for å styre sentrale varmeanlegg eller gulvvarmekontrollere.

Det som kan være verdt et forsøk er å kjøpe en Z-Wave termostat som denne, og så forsøke å linke denne direkte mot plugin-moduler via Z-Wave. Det skal være teoretisk mulig å koble til opptil 4 enheter hvis jeg forstår databladet rett. Hvis du er heldig kan Tronika kanskje bekrefte dette på forhånd, og eventuelt forhåndsprogrammere termostaten mot modulene før de sender den ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Takk, der var et alternativ. Jeg har en luft/luft-varmepumpe, og skal bruke dette kun når jeg ikke ønsker å bruke VP pga trekk/støy. Vurderte flere alternativer før jeg installerte VP for noen år siden, og da fantes det flere løsninger for styring, som DigiHeat1 fra Siemens, men alt dette ser ut til å være borte nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...