laff84 Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Hei kjære eksperter! Har et XFX HD7950 skjermkort montert på et ASUS P8Z77-V LX, Socket-1155 hovedkort. Har aldri hatt problemer med det de to årene jeg har hatt det, frem til nå, plutselig så har pcn begynt å shutte ned når skjermkortet når 78c. Dette er jo normal driftstemp på dette kortet (amd chipset). Har fjernet alt støv som samler seg i viftene også, men kan ikke se at tempen blir unormalt høy. Likevel slår pcn seg av i direkte når den når den tempen. Klarer heller ikke finne noen settings i bios som sier at hovedkortet skal shutte ned. Hva tror dere der ute, er det feil på skjermkort eller hovedkort? What to do Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Kan jo være skade på kortet. Skjer dette uansett hva du foretar deg? Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Hvilket program bruker du for å måle tempen på skjermkortet?Det kan være at programmet du bruker måler feil. Lenke til kommentar
laff84 Skrevet 11. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2014 Hei, takk for rask respons! Dette skjer uansett hva jeg foretar meg, idletemp. i windows ligger på 50 grader. Bruker HW monitor til å sjekke temp, men den viser den samme tempen i catalyst software samt i benchmark software :/ Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Vil tippe det enten er skjermkortet, eller PSU. Trolig PSU som kutter under last. Prøv med en annen. Lenke til kommentar
laff84 Skrevet 11. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2014 Men PC`n vil heller ikke starte direkte etter shutdown, kortet virker til å måtte kjøle seg ned kræsj, ville dette vært samme tilfellet om PSU hadde kuttet under overload? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 (endret) Kan jo være noen kondensatorer som ikke er som de skal. Siden du tester med HWmonitor kan du jo sjekke bl.a om 5v og 12v railsa dine er som de skal være, Endret 11. desember 2014 av xClaymanx Lenke til kommentar
laff84 Skrevet 11. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2014 Ligger på 12.096 oh 5.040 Lenke til kommentar
xExodusx Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 siden du åpenbart presser pc'n når dette skjer, hva er cpu temp? Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Jeg vil tru det er strømfgorsyninga. Jeg har til og med fått tempen på et 680 kort opp i 100 grader uten at pcen slokna. Så vil tru at det kan være noe enten i psu'en eller gpuen som slår pcen av. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 (endret) Men PC`n vil heller ikke starte direkte etter shutdown, kortet virker til å måtte kjøle seg ned kræsj, ville dette vært samme tilfellet om PSU hadde kuttet under overload?Starter den direkte etterpå hvis du flipper bryteren til psu off/on er det ofte forårsaket av psu som beskytter seg med en overload beskyttelse.Da overbelastes psu . Hva med hovedkortet , har dette noen shutdown temperatur trigger i bios settings? Vrm's , chipset , rtc diode lokalisert i nærheten av ting som blir varmt. Endret 11. desember 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå