Gjest Bruker-68389 Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 (endret) https://www.komplett.no/asus-rog-maximus-vii-formula-s-1150/822545 Fikk det hovedkortet i posten nå nylig og jeg monterte igår kveld. Maskinen starter opp, vifter skrus på, men den booter ikke. Får heller inget bilde på skjermen. Hva kan dette være ? Endret 11. desember 2014 av Bruker-68389 Lenke til kommentar
C.. Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Absolutt ikke noe bilde på skjermen? Husket å koble kablene fra strømforsyningen til skjermkortet og sjekket at de sitter skikkelig? Eventuelt gjør et forsøk på og koble en skjerm direkte på hovedkorte sin HDMI inngang for å se om det fungerer. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Ta ut skjermkortet og boot på integrert grafikk (reset BIOS først). Se om du får bilde da. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Hovedgreia er at den ikke booter. Det kommer inget beep etter jeg har skrudd på maskina. Ganske sikker på jeg hadde fått bilde om den hadde bootet. Lenke til kommentar
Sprokket Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Er ikke sikkert Hovedkortet støtter CPU, hvis CPU er nyere enn hovedkortet. tenker da på at CPU ble tilgjengelig etter at hovedkortet ble produsert. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Han har et Z97 hovedkort da, så det burde ikke være noe problem her. Broadwell er ikke lansert ennå (Men TS må gjerne poste mer informasjon om systemet sitt). Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 (endret) Er ikke sikkert Hovedkortet støtter CPU, hvis CPU er nyere enn hovedkortet. tenker da på at CPU ble tilgjengelig etter at hovedkortet ble produsert. CPU er et år gammel. https://www.komplett.no/intel-core-i7-4770k/780483 Minne 32GB: https://www.komplett.no/corsair-vengeance-pro-ddr3-2400mhz-16gb/794946 Skjermkort: ASUS GeForce GTX TITAN 6GB PhysX CUDA Endret 11. desember 2014 av Bruker-68389 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Kan ikke annet enn å anbefale deg å bygge opp maskinen på nytt på utsiden av kabinettet, med minimum av hardware installert (ikke ta med GPU, SSD, HDD) Ta gjerne også ut en eller flere av minnebrikkene, slik at bare 1 ramstick står igjen. Reset så BIOS og forsøk å boot. Fungerer det ikke da, så er hovedkortet mest sansynlig DOA (gitt at alt fungerte fint før du byttet HK). Lenke til kommentar
joke5 Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Hei! Jeg har lillebroren til dette kortet og jeg har samme problemet! Jeg fant helt tilfeldig ut at hvis jeg trykket på start knappen på hovedkortet og samtidig trykket 2-4 ganger på delete knappen så startet maskinen! Ps ikke trykk for mange ganger for da havner du i bios! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 (endret) Hei! Jeg har lillebroren til dette kortet og jeg har samme problemet! Jeg fant helt tilfeldig ut at hvis jeg trykket på start knappen på hovedkortet og samtidig trykket 2-4 ganger på delete knappen så startet maskinen! Ps ikke trykk for mange ganger for da havner du i bios! Hvilken delete knapp ☺ Om du mener resetknappen så funka ikke det :/ Endret 11. desember 2014 av Bruker-68389 Lenke til kommentar
joke5 Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Hei! Jeg har lillebroren til dette kortet og jeg har samme problemet! Jeg fant helt tilfeldig ut at hvis jeg trykket på start knappen på hovedkortet og samtidig trykket 2-4 ganger på delete knappen så startet maskinen! Ps ikke trykk for mange ganger for da havner du i bios! Hvilken delete knapp ☺ Om du mener resetknappen så funka ikke det :/ Hei! Delete knappen på tastaturet Vet ikke om det virker på ditt hovedkort men det fungerte på mitt hovedkort! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 Skal prøve dette, og hvis det ikke fungerer så blir det å prøve og flashe bios... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-68389 Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Det var litt brukkede/bøyde pins på cpu socket'en så kortet går i retur. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Det var litt brukkede/bøyde pins på cpu socket'en så kortet går i retur. Kommer ikke til å bli akseptert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå