Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

slutte med rus...

Anbefalte innlegg

Hei!

Har i lengre tid sliti med rus. Tenker da mest på medikamenter (beroligende).

Har vært perioder i livet som jeg har hengt med feil folk og sklidd ekstra langt ut og tatt oftere, og mye sterkere ting uten at jeg vil gå dypere inn på det.

Har vært av og på rus i noen år nå og vil komme meg ut av det.

Nå har jeg ikke tatt noe siden fredag, og merker nå at angsten og tankekjøre er stor og det frister og ta noen piller for og bare føle seg normal.

Noen som har noen ideer om hva man kan gjøre for å få dempet suget?

Anonymous poster hash: 9f667...a50

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kutta all kontakt med dårlige miljøer.

Trening skal jeg starte med i januar. Er usikker på hva slags trening jeg skal starte med...Tenkt på kondis, boksing? Ideer?

Og spise søtt hjelper lite for min del :/. Får ofte panikk anfall, blir svimmel,noia,angst,hjerte bank etc etc..

Ofte kvalm, noe som gir meg dårlig matlyst. Sliter også med depresjon..

Har ikke sett mine nevøer siden sommeren, som jeg syns er ganske synd for dem og meg. Dem var en stor motivasjon for meg til og holde meg unna rus. Var etter en krangel med mora og meg som endte med at jeg ikke ikke fikk treffe dem mer (ikke noe rus relatert).

Hadde på den tiden vært rein i noen måneder.

Hva slags type belønninger er det du tenker på?

I dag er det akkurat en uke siden jeg har tatt noe, så er ganske fornøyd med det :) .

Det som er utfordringa nå er og fortsette og holde meg rusfri, noe som er svært vanskelig når man er avhengig av xanax, abstinensene blir bare verre og verre og suget på dem er svært høye nå..

Flere ideer mottas med stor takknemlighet! :)

Lenke til kommentar

Kutta all kontakt med dårlige miljøer.

Trening skal jeg starte med i januar. Er usikker på hva slags trening jeg skal starte med...Tenkt på kondis, boksing? Ideer?

Og spise søtt hjelper lite for min del :/. Får ofte panikk anfall, blir svimmel,noia,angst,hjerte bank etc etc..

Ofte kvalm, noe som gir meg dårlig matlyst. Sliter også med depresjon..

Har ikke sett mine nevøer siden sommeren, som jeg syns er ganske synd for dem og meg. Dem var en stor motivasjon for meg til og holde meg unna rus. Var etter en krangel med mora og meg som endte med at jeg ikke ikke fikk treffe dem mer (ikke noe rus relatert).

Hadde på den tiden vært rein i noen måneder.

Hva slags type belønninger er det du tenker på?

I dag er det akkurat en uke siden jeg har tatt noe, så er ganske fornøyd med det :) .

Det som er utfordringa nå er og fortsette og holde meg rusfri, noe som er svært vanskelig når man er avhengig av xanax, abstinensene blir bare verre og verre og suget på dem er svært høye nå..

Flere ideer mottas med stor takknemlighet! :)

Du kan kjøpe deg noe fint når du har vært nykter i 1 år, 6 mnd, osv. Det kan fungere som motivasjon :)

Lenke til kommentar

Husk at det er ikke flaut og vil få det bedre for seg selv, Ta kontakt med fastlege som kanskje kan henvende deg til en psykolog. Det hjelper at noen er med deg på denne "reisen" som spør åssen du har det, som støtter deg og gir deg motivasjon ( via faglige begrunnelser ). Det beste du gjør er og søke hjelp selv for da ser legen og fler at du er villig til og bli bedre og da er de mer innstilt på og hjelpe til. Lykke til !

Du kan prøve og legge fokus over på skole,jobb ? Trening er også bra men du burde begynne snarest mulig så det ikke ender opp som et brutt nytårsforsett.

Hobby ? Modellbygning,kampsport,kunst,snekring osv.

Gaming ? Deilig og kunne slippe og tenke på livet noen timer og spille og slappe av. Jeg glemmer hvertfall en del bekymringer når jeg sitter og slapper av og spiller =)

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...