Gå til innhold

simkort fra talkmore og telefon som kræsjer

roligvold

Anbefalte innlegg

Merkelig sak her.

Har en LG telefon som ikke "tåler" simkort fra Talkmore.

Hva kan dette ha seg............

Jeg har 3 simkort fra talkmore, alle forskjellige abbo (barn, kone og meg)
Men jeg har også 2 fra tele2.

Disse fra tele2 fungerer helt greit med denne LG telefonen (Lg G2)

Men så fort en av disse simkorta fra Talkmore blir satt i begynner og restarte, fryser, kræsje osv.

F.eks: Kræsjer når man skal ta imot / ringe ut samtale osv.

Kræsjer på alarm

restarter hvis man senker lyd

Jeg testa ut med et svenskt simkort her om dagen. Fungerte perfekt også.

Satt i talkmore sim like etter, og vips, telefon fra helv*te.

Hva er det med disse Talkmore simkort som fåkker med min telefon?
Telefonen er ikke operatør låst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Bytt SIM-kort, nye SIM-kort gir både flere funksjoner (som 4G), i tillegg støtter de både 5, 3 og 1,8 Volt. Har aldri hatt problemer med G2 selv, men har kun brukt den med nye Telenor-SIM.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Er en stund siden noen svarte på denne tråden, men føler jeg må dele hva som skjedde med min tlf for noen dager siden:

Jeg har en LG V10 smart telefon som kjører Android 6.0, og som har fungert helt utmerket uten noe som helst problemer med hverken hardware eller software.

Byttet mobil abonnement fra Ice til Talkmore og valgte å hente simkort fra en Narvesen butikk. Satte det nye sim-kortet fra Talkmore inn i LG-telefonen og slo den på deretter. Startet opp som normalt, og fikk beskjed om at sim-kortet ikke var aktivert enda. Gikk inn på Talkmore sine nettsider, men måtte vente noen dager før jeg kunne aktivere. Gjorde det og fikk aktivert sim-kortet tilslutt via nettsiden. Besluttet å restarte LG-telefonen rett etter at jeg hadde aktivert det, da jeg ikke så noen fare i å gjøre det.

Telefonen restartet og den kjente LG-loaderen begynte å laste inn oppstart. Og der stod den... bom stille.

Lastet og lastet... Ingenting skjedde, utenom at toppen av skjermen begynte å bli fryktelig varm (altså ikke batteriet).

Dro av bak-dekslet og rev ut batteriet for å la den avkjøle. Satte i batteriet igjen og prøvde å slå den på igjen. Nei, vil ikke komme forbi loaderen. Dro ut batteriet igjen og tok ut både sim-kortet og microSD-kort, så ingenting var koblet ekstra til telefonen. Prøvde atter engang å slå den på, uten noe bedre hell denne gang. Ventet lenge for å se om ikke den ville reparere seg selv, da den begynte plutselig å flashe en melding om at den forsøkte å optimisere apper. Etter det var gjort sånn halveis, ble skjermen svart og ingenting skjedde etter det, utenom kolosal oppvarming av toppen av skjermen.

Har levert den inn nå via garantien og håper de greier å fikse problemet, eventuelt finne årsaken til om det faktisk kan være sim-kortet til Talkmore som fortsatt driver hekkan med LG-telefonene våre. Har ihvertfall aldri hørt om en mobil som er "allergisk" mot ett selskap før.

Kan også ta med at sim-kortet fungerer helt fint i en billig kina-telefon som jeg kjøpte via ebay, som jeg bruker til backup.

Men mistenker fortsatt at noe kan være galt med kortet, da en gammel HTC android tlf jeg satte det inni, begynte å skape seg først, men som ser ut til å ha kommet seg etterpå, da jeg prøvde det i den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...