Gå til innhold

Hva kan jeg erstatte kjøtt med?

Star Fox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Å være feit er ikke sunt, feil der også.

Nei ikke sunt, men de som er feit har iallefall fått i seg de næringsstoffer kroppen trenger.

Hah, den kan du dra lenger på landet med.

Lenke til kommentar

Feil.

Hvis et menneske ikke spiser kjøtt vil han/hun ikke få i seg alle de næringsstoffer man trenger. Det er nesten Praktisk umulig å klare å erstatte kjøtt. Tekk over dette: har du noen gang sett en feit vegeterisner? Nei, fordi de mangler en viktig del av kosten.

Kom gjerne med kilder på dette. Du kan også liste opp de næringsstoffene som ikke kan erstattes mens du er i gang.

Lenke til kommentar

1. Har du noen gang sett en feit vegiterianer??? Var ingen som svarte meg på det.

2. Bor så langt ut på landet du kommer

3. Prøv deg en uke uten kjøtt og kom tilbake å si hvordan det gikk. Du kan "erstatte" kjøtt med hva du vil. Hvis du sier at du kan si ikke fikk noen negative bivirkninger p.g.a. mangel på kjøtt i kosten din trekker jeg alt jeg har sagt tilbake.

Endret av Heika98
Lenke til kommentar

Vegan er ikke det samme som vegetar.

Nr. 1 svarer uansett på hvorfor man ikke kan erstatte kjøtt. Husk at koppen er lsget for å spise kjøtt. Det har vi alltid gjort og vil alltid gjøre.

Edit: du vet st den eneste forskjellen på vegan og vegetar er at vegeterisnere spiser mat som er produsert fra dyr slik som egg og melkeprodukter, men det gjør ikke veganere. Begge spiser ikke kjøtt eller andre deler av dyr, og det er jo kjøtt som er temaet her.

Endret av Heika98
Lenke til kommentar

Som nevnt, 700 millioner Indere er vegetarianere, går helt fint med de. Men generelt så øker hele Asia og Afrika kjøttforbruket sitt noe voldsomt, hvilket over tid betyr at prisene på kjøtt kommer til å øke for oss i vesten (og forbruket gå ned), da det er helt latterlig ressurskrevende sammenlignet med et vegetarkosthold.

Lenke til kommentar

Nr. 1 svarer uansett på hvorfor man ikke kan erstatte kjøtt. Husk at koppen er lsget for å spise kjøtt. Det har vi alltid gjort og vil alltid gjøre.

Edit: du vet st den eneste forskjellen på vegan og vegetar er at vegeterisnere spiser mat som er produsert fra dyr slik som egg og melkeprodukter, men det gjør ikke veganere. Begge spiser ikke kjøtt eller andre deler av dyr, og det er jo kjøtt som er temaet her.

Melkeprodukter og egg er nettopp vegetarianeres erstatning for kjøtt (og nettopp vitamin B12), og det er det veganere ikke kan spise. Det er det som gjør hele forskjellen. Du snakker ut av ræva, og ferdig med det.

Endret av Imsvale
Lenke til kommentar

1. Har du noen gang sett en vegiterianer??? Var ingen som svarte meg på det.

2. Bor så langt ut på landet du kommer

3. Prøv deg en uke uten kjøtt og kom tilbake å si hvordan det gikk. Du kan "erstatte" kjøtt med hva du vil. Hvis du sier at du kan si ikke fikk noen negative bivirkninger p.g.a. mangel på kjøtt i kosten din trekker jeg alt jeg har sagt tilbake.

Bare det du har skrevet hittil i denne tråden viser at du ikke har peiling. Først burde du skille mellom veganere og vegetarianere. Er du hardcore veganer trenger du tilskudd, vegetarianere som spiser egg og drikker melk klarer fint å leve uten kjøtt og tilskudd. Det handler bare om å planlegge dietten sin :)

1. Ja jeg har sett mange vegetarianere, har ikke du? Jeg har mange venner som lever som vegetarianere og enkelte som pescetarianere. Sunne og energiske folk, ingenting galt med dem.

2. ?

3. Gjort det flere ganger, følt meg helt fantastisk. Du burde prøve selv ;)

Jeg liker å spise variert, men prøver å begrense kjøttinntaket så mye som mulig. Spiser heller fisk enn rødt kjøtt.

Les her: http://www.netdoktor.dk/brevkasser/arkiv/201355.htm

Lenke til kommentar

Bare det du har skrevet hittil i denne tråden viser at du ikke har peiling. Først burde du skille mellom veganere og vegetarianere. Er du hardcore veganer trenger du tilskudd, vegetarianere som spiser egg og drikker melk klarer fint å leve uten kjøtt og tilskudd. Det handler bare om å planlegge dietten sin :)

1. Ja jeg har sett mange vegetarianere, har ikke du? Jeg har mange venner som lever som vegetarianere og enkelte som pescetarianere. Sunne og energiske folk, ingenting galt med dem.

2. ?

3. Gjort det flere ganger, følt meg helt fantastisk. Du burde prøve selv ;)

Jeg liker å spise variert, men prøver å begrense kjøttinntaket så mye som mulig. Spiser heller fisk enn rødt kjøtt.

Les her: http://www.netdoktor.dk/brevkasser/arkiv/201355.htm

1. Skrivefeil. Skal være en feit vegeterianer. Er ytterst få som faktisk har sett en feit vegeterisnet. Og siden du spør, ja, jeg har sett en vegeterianer. Har en kompis som var det, men han måtte krype til korset og spise kjøtt.

2. Gypsy sa "den må du lengre ut på landet med"

3. Tror jeg heller går for en kjøtt-only diett. :-P

Lenke til kommentar
1. Skrivefeil. Skal være en feit vegeterianer. Er ytterst få som faktisk har sett en feit vegeterisnet. Og siden du spør, ja, jeg har sett en vegeterianer. Har en kompis som var det, men han måtte krype til korset og spise kjøtt.

2. Gypsy sa "den må du lengre ut på landet med"

3. Tror jeg heller går for en kjøtt-only diett. :-P

Du får det nesten til å høres ut som at "feit" er en bra ting... Vel, lykke til videre i livet.

Lenke til kommentar

Herlig argument. "vegetarianere har mangelfullt næringsinntak fordi de ikke er tjukke.". Man kan fint leve et sunt liv, drive med kampsport, styrketrening, sykling, bowling osv. ved å leve som en vegetarianer. Det handler for det meste om kunnskap og vilje til å bytte ut kjøtt med vegetariske alternativer, og det klarer alle.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...