sondre12398 Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 (endret) Hei! I dag fikk jeg strømbrudd mens jeg satt på pcen (stasjonær) grunnet torden og lyn. Etter strømmen kom tilbake, skrudde jeg på pcen min igjen. Alt virket normalt, helt til jeg skulle gå innpå internett. Jeg bruker ethernet kabel. Det står at jeg er koblet til internett, men når jeg skal gå innpå en nettside, viser det seg at jeg ikke har nett. Trådløst virker fint, men ethernet funker ikke. Er det internettboksen, eller pcen min det kan være noe galt med? Etter hvert funket spotify, og delvis google, men ingenting annet funket. Setter stor pris på all hjelp! Endret 2. august 2016 av Hårek Gjenoppretter slettet innlegg Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Høres egentlig ut som noe DNS feil, Start med å prøve med en annen pc. Så kan du restarte Ruter og modem. Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Opplevd det samme. Lynnedslag kan ødelegge ethernet-porten på PCen din. Du må nok kjøpe nytt hovedkort, eller gjøre som meg, installere et billig nettverkskort. Lenke til kommentar
Sementblander Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Hovedkortet mitt har grillet ethernet port som følge av lynnedslag, kjører med et nettverkskort og har gjort det i rundt 1 år uten problemer.. Så test med en annen pc først evt ekstern nettverkskort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg