aklla Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Er ikke sånn at det er unatturlig lavt. Om du ser på en litt lengre graf som gir ett riktig bilde så er det ikke så stort problem: 4 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 11. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2014 Er ikke sånn at det er unatturlig lavt. Om du ser på en litt lengre graf som gir ett riktig bilde så er det ikke så stort problem: Ikke ett stort problem at statskassa får inn vesentlig mindre penger? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Den gikk ned ca 70% for noen år siden og vi lever da enda Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Ettersom noen har mer peiling på dette enn meg. Sist når oljeprisen falt så sinnsykt. Da var jeg bare en "I don't care - tenåring" som trodde livet var en lek. Nå har det blitt en lek med alvor. Men falt kronekursen så veldig i forhold til USD, EUR og GBP da? Det er hva som "bekymrer" meg litt. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Fall i kronekursen er positivt for store deler av norsk næringsliv som eksporterer andre ting enn olje, så bildet er ikkje svart/kvitt. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Fall i kronekursen er positivt for store deler av norsk næringsliv som eksporterer andre ting enn olje, så bildet er ikkje svart/kvitt. Nei, bildet er ikke svart/hvitt, men et fall i kronekursen er negativt som helhet. AtW Lenke til kommentar
G Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Amerikanske konsumenter har ihvertfall glede av den lave oljeprisen: https://www.bloomberg.com/news/2014-12-11/retail-sales-in-u-s-climbed-in-november-by-most-in-eight-months.html Værre her til lands, hvor de er tregere med å senke bensinpriser. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 (endret) Ettersom noen har mer peiling på dette enn meg. Sist når oljeprisen falt så sinnsykt. Da var jeg bare en "I don't care - tenåring" som trodde livet var en lek. Nå har det blitt en lek med alvor. Men falt kronekursen så veldig i forhold til USD, EUR og GBP da? Det er hva som "bekymrer" meg litt. Under prisfallet i 2008 sank kronekursen fra 5 kroner pr. dollar i april til 7 kroner i desember, i følge Norges Bank. Gangen før det var fallet i kroneverdien mer dramatisk. Den nådde 9 kroner og noe pr. dollar i 2001, og bedret seg så jevnt og trutt de neste årene. Uten at jeg husker sammenhengen. Jeg husker at jeg tegnet en avtale med en kunde i USA basert på en dollarkurs på 9,20 og endte opp med å levere den siste tiden på 6,50. Det var ikke noe gøy... Geir Endret 11. desember 2014 av tom waits for alice 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 (endret) Mye snakk, men alltid usikre utfall. En ting er sikkert i et marked, og det er svingningene. Så hva blir trenden framover? http://ww2.cfo.com/supply-chain/2014/12/opec-cuts-demand-forecast-keeps-production-targets/?utm_source=taboola&utm_medium=display&utm_campaign=rss&utm_term=dailymail-row Billigere plastleketøy fra kina? Man bør ihvertfall ikke stoppe opp å leve.. Nyte det som kan nytes. Sjekk denne vakre skapningen f.eks.: Endret 11. desember 2014 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå