Superfruit Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Bøker, programmer, spill, nettsider, eller annet jeg kan bruke for å lære Excel? Jeg kan ingenting om Excel, kan såvidt + og - regnestykker. Diskalkyli kalles det vel når man har dysleksi, men kun med tall og koder? Noen tips? Lenke til kommentar
Buster3 Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Hei, du kan jo selvfølgelig vurdere bøker. Men personlig har jeg brukt denne nettsiden veldig: https://www.youtube.com/channel/UCkndrGoNpUDV-uia6a9jwVg Synes den er ganske bra Tro du kan såvidt begynne her: https://www.youtube.com/watch?v=x4hYUVgU5fs&list=PL3FBEE51974F03CCF&index=1 Det du kanskje lærer mest av er å prøve å løse enkelte problemer i excel (regner med at det er en grunn til at du vil lære det), og jo mer du bruker excel utforsker samt samler informasjon jo mer lærer du! Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Den her er ganske bra: http://excelexposure.com Lenke til kommentar
ExcelGuru Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Også kan du jo prøve Excel på norsk http://excelguru.no Vennlig hilsen excelguru.no Ketil Melhus Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Personlig har jeg kun lært meg excel ved hjelp av å google løsninger på problemer når jeg står fast. Dette er en teknikk jeg synes fungerer ganske bra. Lenke til kommentar
Superfruit Skrevet 12. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2014 Problemet er ikke at jeg står fast ved et spesifikt problem; jeg KAN IKKE Excel. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 12. desember 2014 Del Skrevet 12. desember 2014 er det en spesiell ting du ser for deg å bruke excel til, eller vil du bare lære det sånn i tillfelle du har brukt for det? Lenke til kommentar
Superfruit Skrevet 13. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2014 Jeg har bare fått beskjed om at jeg må kunne Excel. Men det er såpass massivt at jeg ikke vet hvor jeg skal starte. Har fått en bok om grunnleggende Excel. Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 13. desember 2014 Del Skrevet 13. desember 2014 Jeg har bare fått beskjed om at jeg må kunne Excel. Men det er såpass massivt at jeg ikke vet hvor jeg skal starte. Har fått en bok om grunnleggende Excel. Excel er et omfattende verktøy. Jeg ville undersøkt hva du trenger å vite. Ta parallellen med Word. Ingen problem å skrive en doktorgrad med minimale Word-kunnskaper. Skal du utnytte mulighetene som er der så må du kunne mye. Jeg mener excel er enda mer avansert enn Word. Ole Lenke til kommentar
Superfruit Skrevet 14. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2014 Den eneste opplysningen jeg fikk og kan lære fra er; ''Du må lære det grunnleggende''. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 (endret) for å sette sammen verdier fra andre "ruter" skriv =<formel> f.eks =A1+B3 Gratulerer, du kan nå det mest grunnleggende. uansett Endret 14. desember 2014 av Evelen! Lenke til kommentar
cromo Skrevet 16. desember 2014 Del Skrevet 16. desember 2014 Hei Noen som vet hvordan man lager en Adressebok med Excel? Lenke til kommentar
Superfruit Skrevet 2. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2015 Prøver å få til en formel med ''hvis''-funksjonen men får det ikke til. Skal ha tre muligheter og ikke bare to; både høyere enn, lavere enn og likt. Formelen kan være f.eks; =HVIS(A1=B1;''LIKT'';HVIS(C1>=D1;''HØYERE'';''LAVERE'')) Men får bare feilmeldinger, er en 2010-Youtubevideo jeg så og han fikk det til, samt at alle kommentarer er at dette var nyttig og de fikk til noe nytt, men jeg får bare feilmeldinger. Har prøvd å erstatte ; med : , og . men ingen fungerer... Det å regne ut ''SANT/USANT'' om ''høyere/lavere tall enn''... går ''greit''. Han på Youtube-videoen bruker , men han er en engelsk bruker, men med meg fungerer det med ; Men når jeg i tillegg skal legge til en tredje funskjon inni som også styrer når det blir ''uavgjort'' da går det ikke. Lenke til kommentar
ExcelGuru Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 (endret) Du er nære!!! Bruk " som du finner over 2-tallet, så funker det. (To trykk på den til høyre for æ ser likt ut, men funker ikke) ''LIKT'' (8 tegn) og "LIKT" (6 tegn). Litt usikker på om jeg gjorde meg forståelig nå?! Vennlig hilsen Ketil Endret 5. januar 2015 av ExcelGuru Lenke til kommentar
Superfruit Skrevet 5. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2015 Trengte ikke engang å gjøre det, var noe annet jeg måtte fikse på; men hva er forskjellen? 8 tegn og 6 tegn.. ser ingen forskjell? kan man få til ENDA flere alternativer i samme formel? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 (endret) " = sitattegn ' = apostrof "LIKT" = " L I K T " ''LIKT'' = ' ' L I K T ' ' 2 apostrofer er ikke det samme som ett sitattegn, selv om det ved første øyekast ser helt likt ut. Du kan ha flere IF/HVIS argumenter, du kan ha nøstede løkker og alt som er fint.Jeg aner ikke hva slags kompleksitetsbegrensinger Excel/VBA har, men jeg har sett stygge, stygge regneark. Endret 7. januar 2015 av Lch Lenke til kommentar
Superfruit Skrevet 8. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2015 Hva mener du med stygge regneark? Og hvem av de to '' og '' er riktig? Lenke til kommentar
Superfruit Skrevet 31. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2015 Har lært meg litt mer Excel nå. MentionTrainer eller hva han heter på Youtube har noen videoer. Er på del 30 av sikkert evig av nybegynner-videoene hans. Folk sier jeg da er på et videregående nivå, men føler at nivået på Excell-kunnskap varierer uansett alder og arbeidserfaring. Jeg kan vise HVIS-regelen til folk, og de forstår ingenting, eller alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå