Gå til innhold

Opera - bra nettleser eller oppskrytt søppel.?

p4power

Anbefalte innlegg

Jeg lastet ned Opera 6.01 for en halv time siden, så mine erfaringer med denne nettleserene er noget begrenset, men jeg har allerede opplevd at det har krasjet flere ganger.

Det er helt umulig å komme inn på en side som http://www.modellhobby.no, og jeg har også store problemer med http://www.aftenposten.no.

Noen som har erfaringer ?? Er det bare meg eller er dette søppel?? Jeg kjører Windows2000.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjører nå 6.01 (i xp) og hadde ingen problemer med nevnte linker....rett inn.

Jeg har opplevd kræsj, men det har ikke skapt prob..

starter browseren på ny og den husker sidene.

Mener dette er en knallgod leser.

Har du prøvd download? egen manager.

Hilsen Ac-Cobra

Lenke til kommentar

Jeg har også problemer med enkelte sider i Opera, slik som Modellhobby. Men Aftenposten fungerer greit. Synes det er litt for mange sider som fungerer dårlig i Opera(typisk er det Java som skaper problemer).

Trodde ting skulle bli bedre med 6.01, men har ikke merket særlig forskjell. Bruker Win XP, har ikke merket noen forskjell fra 98SE. Min erfaring er ikke at Opera crasher, bare at man ikke får frem det som man ønsker på skjermen. Må av og til lime inn adressen i IE.

Bruker likevel Opera endel pga av to geniale funksjoner: Zoom på hele websider samt musestyrte kommandoer (hold høyre musetast nede og tegn en L og vips har du lukket den irriterende pop-up'en. På enkel måte kan du også navigere frem og tilbake.

Hilsen Titus

Lenke til kommentar

Kjenner ikke igjen problemene med Opera 6 som beskrives her ( bruker Win 98 SE - IE5.5 SP2 ) - kan det ha med innstillinger i IExplorer ?

I tilfelle, åpne IE Verktøy/ Alt.for Internett/ Programmer, og fjern haken for: 'Kontroller om IExpl. er standardleser'

forslag, under fliken Avansert/ behold kun hake for MicrosoftVM JIT kompilator, og i Multimedia, behold kun haker for: 'avansert bilderastrering' og 'vis bilder'.

[ Denne Melding var redigert av: TRAM på 2002-02-21 12:37 ]

Lenke til kommentar

Har brukt opera siden 3.20 nå, og er kjempefornøyd!! Ja, den kræsjer av og til (da har man jo den nette funksjonen at man kan starte på de samme sidene som man var på når det kræsjet), og det er noen sider som ikke virker som de skal...Men bare Mousegestures veier opp for disse problemene...Skulle bare ønske at Bill G kom på ideen først og implementerte det i Windows. Er noe dritt å bruke IE og Explorer nå som jeg har blitt vant til mousegesturene!

bruk en ukes tid til å bli vant med Opera før du går tilbake til IE!

Lenke til kommentar

er dette bare hos meg, eller crasher Opera 6.0 hvis du lukker den med en gang den starter?

det skjer i hvertfall hos meg. :smile:

hvis et eller annet program prøver å åpne en side uten at jeg vil, lukker jeg den så fort som mulig, og da kommer det melding etterpå at at den er blitt lukket at "opera has encountered a problem blabla"

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-21 22:23, GeeZuZz skrev:

er dette bare hos meg, eller crasher Opera 6.0 hvis du lukker den med en gang den starter?

det skjer i hvertfall hos meg. :smile:

hvis et eller annet program prøver å åpne en side uten at jeg vil, lukker jeg den så fort som mulig, og da kommer det melding etterpå at at den er blitt lukket at "opera has encountered a problem blabla"

Eksakt det samme skjer hos meg.

Attpåtil kan Opera finne på å krasje når den ligger "ubrukt" i bakgrunnen mens jeg f.eks. leser mail/news.

Tetzschner & Co - Skjerp dere!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-21 11:24, p4power skrev:

Jeg lastet ned Opera 6.01 for en halv time siden, så mine erfaringer med denne nettleserene er noget begrenset, men jeg har allerede opplevd at det har krasjet flere ganger.

Det er helt umulig å komme inn på en side som
, og jeg har også store problemer med
.

Noen som har erfaringer ?? Er det bare meg eller er dette søppel?? Jeg kjører Windows2000.

Jeg kjører Opera 6.01 på Windows2000 SP2. Det har ikke kræsja EN gang og begge de URLene funka flott når jeg testa dem nå.

/me er blitt operafrelst :smile:

Lenke til kommentar

Min erfaring med opera er at opera 6.0 var mer stabil på win2k enn 6.0 og 6.01 på xp.

Ikke no stort problem. Største aberet med opera er egentlig at noen sider ikke vises skikkelig eller slik som de burde. Dette er et mindre og mindre problem.

Anngående java problematikken så tror jeg det er iExplorer sin virtual machine som forandrer noe java greier slik at opera sine standard egenskaper ikke finner "ekte" java. Kan dette stemme?

Mener å huske at på ren xp uten microsoft sin virtual machine fungerte java i opera helt fint. Kan hende jeg husker feil, men min opera har i hvert fall fungert med java en gang i tiden.

Lenke til kommentar

Opera krasjer nå ca hvert 15 minutt hos meg. Får meldingen "Opera.exe har generert feil og vil bli lukket av Windows. Du må starte programmet på nytt"

"Fortsett der jeg var" -funsksjonen er jo også ubrukelig da den åpner siden som krasjet på nytt, og det samme skjer igjen. Spørs om ikke jeg går tilbake til IE rimelig snart ja. Synd, for ellers virket det som en bra nettleser.

Lenke til kommentar

har brukt opera siden 5.0

5.0: meget god, men ikke god nok (følte jeg)

5.12: åpnet en del sider _veldig_ tregt av en eller annen grunn :eek:

6.0: meget bra! men krasja en del

6.01: konge!!!! aldri krasja

5.0 for linux: grei nok, bedre enn stort sett alt annet, men treg (som alle andre browserene i linuxen min. har det med isdn'n å gjøre?)

6.0TP3: Veldig bra, men 6.01 er mye bedre! -men jeg digger Opera comics :grin:

så var det moral og etikk:

vil dere støtte en stor stygg gigant "over there" som skviser ut alle og enhver, eller

vil dere støtte et flittig, norsk selskap som leverer et supert produkt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...