Dr. Brodsky Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Jeg prøvde i dag å bestille meg en AutoPass-brikke, men fikk beskjed om at det allerede var en brikke tilknyttet mitt registreringsnummer. Om noen andre kjører rundt med en brikke tilknyttet min bil, er det da noen risiko for at jeg må betale for disse passeringene, eller er det faktisk slik at når jeg passerer med min bil (uten brikke) vil regningen sendes til eierne av brikken? Jeg er uansett interessert i å ha min egen brikke i min egen bil. Om jeg ringer kundeservice vil de kunne gi meg opplysninger om hvem det er som har denne brikken? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 (endret) Muligens i strid med personopplysningsloven for dem å utlevere slike kundeopplysninger?! Dine passeringer (identifisert ut fra gjenkjenning av bilskiltene, i mangel på brikken) vil bli belastet personen som har abonnementet/brikken, og det er vel sannsynligvis en tidligere eier av din bil (den veien er det forhåpentlig mulig for deg å spore opp vedkommende?) som har tatt med seg selve brikken over i sin nye bil, men som har glemt å melde fra om endret bil/registreringsnummer. Endret 10. desember 2014 av Inge Rognmo Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 10. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2014 Bilen er kjøpt hos forhandler. Jeg vet ikke hvor mye informasjon de kan/vil gi meg om tidligere eiere, men muligens de kan kontakte dem for meg...? Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Ring kundeservice. De oppgir nok ikke hvem brikken står på, som Inge skriver. Men de kan ta kontakt med den brikken står på og forklare situasjonen og få slettet ditt regnr fra avtalen den er oppført på. Kan f.eks. være et firma med mange biler, og de ikke har full oversikt over brikker. Kan også være en som har oppgitt feil regnr ved bestilling av brikke. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Tidligere eiere av bilen får du opplyst hos statens vegvesen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Abonnementet på AutoPass-brikken behøver ikke å være samme person som eier bilen. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 (endret) Stemmer, men om det er på en tidligere eier vil man finne navnet hos Statens vegvesen. Uansett vil nok vedkommende reagere om regninga blir høy, og siden det er registrert brikke på det reg.nr vil regninga gå til den som har registrert brikke. Endret 10. desember 2014 av Snylter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå