Gå til innhold

Støpejernspanne

anaconda

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe en slik panne for å steke kjøtt på sterk varme.

De andre pannene jeg har blir belegget ødelagt ganske fort, og maten setter seg fast. Ei slik støpejernspanne skal vel være bedre egnet til slik bruk etter hva jeg har hørt. Eller?

Hvordan er det med rengjøring? Står at det anbefales å vaske med børste og varmt vann. Ikke bruk av oppvaskmidler. Blir den ren da?

Jeg ser på en ganske billig en, Høyang Polaris Brasserie, den er på tilbud til 299 på Coop Obs nå. Er den bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøttdeig og biff blir best med jernsteikepanne!

Har en sånn polaris. Den er ganske tung dermed tykk bunn.

Jeg liker ikke håndtaket. Det skulle vært lengre og ikke rundt. Pannen er ganske tung å holde med en hånd når kjøttdeigen skal over en bolle på disken.

Prøv å holde pannen i brysthøyde med en hånd i et minutt i butikken. Dersom pannen føles for tung, så kjøp en lettere (tynnere bunn). Panner som blir stående i skapet er ikke noe verdt. :hm:

Lenke til kommentar

Har du penger til en Le Creuset panne så gå for den, ekstremt gode panner og det er livsgaranti på dem så fremt man ikke voldtar de med ugunstige redskaper. Har hørt mye rart om de rimelige jernpannene, har noen vennepar av meg som har det til 299,- , funkert tydligvis helt ræva. Så den står kun i skapet.

Lenke til kommentar

Har du penger til en Le Creuset panne så gå for den, ekstremt gode panner og det er livsgaranti på dem så fremt man ikke voldtar de med ugunstige redskaper. Har hørt mye rart om de rimelige jernpannene, har noen vennepar av meg som har det til 299,- , funkert tydligvis helt ræva. Så den står kun i skapet.

Støttes, har en fra Le Creuset selv. Verdt pengene!

Du kan vaske den med såpe, type Zalo, men prøv å unngå det. Man trenger ikke det om du ikke har krydret mye.

Ett tips jeg fikk da jeg kjøpte min var å en gang i blant (annen hver måned) så kjører du på veldig høy varme og har i olje uten smak (rapsolje feks).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...