Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

pris/veil. for bruktbil

khoeg

Anbefalte innlegg

Skal selge min A3 1.8 T Aut fra 99. Den har kun gått 120'km og alle servicer gjort samt at den har masser av orginalt Audi tillegg /ekstrautstyr.

Så her kommer spørsmålet mitt. Hvor kan jeg finne en bruktbilkalkulator / lister som tar hensyn til litt mer enn årsmodell model/type ? Alt jeg finner på nettet gir samme pris etter 2 til 3 kriterier..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet finnes ingen slik kalkulator. Jeg har søkt etter det tidligere.

Det nærmeste du kommer, er å se gjennom lignende biler på finn og autodb. Ta gjerne med +- 1år for å se hvor mye forskjell det er på årsmodell.

Evt dra til en forhandler og spør om innbyttepris. Innbyttepris er som oftest noe over bruktpris, forhandleren skal selvsagt tjene penger på innbyttet også.

Lenke til kommentar

For å si det sånn, det er tilstanden som gjør prisen på en såpass gammel ordinær bil, ikke utstyr og motorisering.

Støtter den... selv om ekstrautstyr gjør en bil mer attraktiv.

Utstyr som sideskjørt, spoiler, etc som tyder på at bilen er "rånekjørt" trekker ned for min del.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er i gang med min egen diesel A3 nå og har budsjettert med 14000 for å få den i stand. 25000 er ikke så mye penger. Det er litt mer enn å bytte deg reim med vammpumpe på en nyere A4 2.0 tdi. Bil koster penger og bilen til trådstarter ligger i høy risiko-avdelingen blant biler. Vær glad automatkassen ikke er deffekt. Da hadde skroting vært aktuelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...