Gå til innhold

Valg av forsterker til trådløst nettverk.

Stimann

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp til å finne en bra forsterker til vårt trådløse nettverk hjemme. Vi har nemlig ikke tilgang til nettet overalt i hele huset og nå som lillebroren min har begynt på videregående har vi blitt mer avhengig av at nettverket dekker overalt. Han har per dags dato ingen dekning på sitt eget rom, noe som gjør at han må gjøre leksene sine på kjøkkenet etc.

Litt info:

Huset vårt er 16 meter langt og har to etasjer. Modemet er plassert i andre etasjen. Vi har ikke dekning på andre siden av huset i første etasjen. Det er derfor vi vil forsterke nettverket. Minst 4 vegger som passeres hvis det er relevant.

Modemet er fra Telenor og heter ZyXEL 2602 HWT. Fibernett.

Hastigheten på nettet er slik (tatt fra Speedtest.net kl. 17:30):

3974558289.png

Noen som har noen forslag til ulike forsterkere? Pappa har ikke satt noe kostnadsgrense, da han er opptatt av å skaffe det beste på markedet til vårt behov, slik at vi ikke kjøper "noe billig drit" som han sa :p

Er også takknemlig for forslag til hvordan vi skal sette det opp og installeres. Hvis noe informasjon mangler, så ikke nøl med å si ifra. Jeg har ikke så veldig mye peiling på nettverk og tilkobling :p

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med en router med 2.4 GHz og 25 Mbps Internett kan det meste brukes. Denne for eks http://www.elkjop.no/product/data/nettverk-og-routere/NGWN3000RPV2/netgear-wn3000-wifi-nettverksutvider . Den har også en LAN-port for å koble til PC eller annet som ikke har wifi.

Jeg leste en test av denne forsterkeren og så dette sitatet på konklusjonen:

Netgear WN3000RP er nødvendigvis ikke en løsning man velger for optimal ytelse overalt – det sentrale her blir å ha kurant ytelse for i hvert fall vanlig nettbruk i større deler av kontorlokalet eller huset – og kanskje også i området rundt.

Det er helt kurant dette, men vi tenker gjerne å gå "all-in" på dette.

Er denne for eksempel noe å anbefale hvis jeg skal koble meg opp med en PC og PS4-konsoll på dette rommet i andre enden av huset? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

En extender av denne typen, wifi til wifi, bør plasseres ca midt mellom router og det ytterste området som skal dekkes. Det blir ikke en optimal løsning, da må du kable og montere ekstra aksesspunkter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...