Gå til innhold

Beste laptop-kjøp til max 3000 kr

Anbefalte innlegg

Hei,

Foreldrene mine trenger en billig laptop. Den vil stort sett bli brukt til tekstbehandling, nettsurfing og lignende ikke så krevende oppgaver. De har et budsjett på max. 3000 kr.

Det er mange laptoper å velge mellom i denne prisklassen - er det noen som kan hjelpe med å finne den som gir mest laptop for pengene?

Den skal holde i mange år, og min første tanke var SSD for å unngå at den kan virke treg, men jeg vet ikke om det er mulig å få i denne prisklassen?

Setter stor pris på alle forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På slike svake maskiner anbefaler jeg at du optimaliserer windows for best mulig ytelse, slår av unødvendige prosesser og annet for en bedre brukeropplevelse. Da virker den raskt litt kvikkere. Unngå at alle programmer startes automatisk med windows o.l. Ingen automatiske oppdateringer etc.

• Liker 1
Lenke til kommentar

På slike svake maskiner anbefaler jeg at du optimaliserer windows for best mulig ytelse, slår av unødvendige prosesser og annet for en bedre brukeropplevelse. Da virker den raskt litt kvikkere. Unngå at alle programmer startes automatisk med windows o.l. Ingen automatiske oppdateringer etc.

Samt er det verdt å nevne at alle laptoper kommer levert med mye bloatware og freeware/trialware fra fabrikant. Disse fjerner man øyeblikkelig da maskinen vil oppføre seg helt anneledes.

Lenke til kommentar

Støtter også denne. Tror det er verdt de få hundrelappene ekstra. Skjermen er ikke noe å rope hurra for, men er matt og grei nok, iallefall til mitt bruk. Dessuten finnes vel knapt laptoper med gode skjermer i denne prisklassen.

Thinkpad skal ha markedets beste tastatur og god pekeplate. (Selv om det ikke kommer opp mot litt eldre Thinkpads som f.eks. T420/s). Prosessoren er mer enn kraftig nok til slik bruk, og du kan også oppgradere RAM til 16 GB, som også vil være mer enn nok. Batteritiden er ikke særlig bra med standardbatteri, men du kan kjøpe et kraftigere batteri senere om du ønsker økt batteritid. Gode dockingløsninger/replikatorer finnes også å få kjøpt. Intel HD4600 er mer enn holdbar til bruken du skisserer. SSD kan du jo sette inn i selv, i stedet for disken som sitter i allerede eller i stedet for DVD-drevet. Thinkpad byr vel også bl.a. på en del sikkerhetsfunksjoner som du kan lese mer om på Lenovo sine sider

Endret av Xorak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...