Walter_S Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Festen er over ... Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Emil C. Fredhammer Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Pent " julestemnings " foto.Regner med at du har brukt stativ og " pass" lang lukkertid siden menneskene ikke er uskarpe p.g.a bevegelse i lang lukkertid Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Ingenting i veien for å bruke ISO opp i flere tusen på moderne kameraer for å slippe den jævla blitzen. Jeg har brukt det i mørket som her og også spesielt inne i kirker hvor belysningen kan være litt dunkel for høyere ISO øker jo også hastigheten hvis man lar kamera få bestemme - eller selv setter en høy hastighet. Jeg foretrekker førstnevnte. Fin stemningsbeskrivelse her med lysene og menneskene nærmest i silhuett. Refleksene i brosteinen til høyre nærmest kamera kan vel også sees som en ekstra bonus. Roar Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Et godt stemningsbilde ! Ragnar Lenke til kommentar
Walter_S Skrevet 11. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2014 Takk til Emil, Roar og Ragnar for kommentar. @ Emil: Bildet er tatt uten stativ, på frihånd, men støttet inn til en husvegg (lagde et menneskelig stativ av meg selv) og lukkertid var 1/6" på f/5.6 @ Roar: Snilt av deg og kalle mitt Nikon D700 for et "moderne" kamera, men den er en del år gammel og har ikke de samme sensorer som finnes i dag. Likevel gikk det bra med ISO 1600 Mvh, Walter Lenke til kommentar
Emil C. Fredhammer Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Heldig at bildet ble så skarpt med 1/6 s lukkertid! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg