Gå til innhold

Får krampe i hånda av Dual Shock 4 kontrolleren

Karakter

Anbefalte innlegg

Hei!

Aldri opplevd dette med DS2 eller DS3 men jeg får ekstremt vondt i høyre hånd når jeg spiller FPS med denne kontrollen. (ds4)

Er det noen flere her som har opplevd det samme og har funnet noe måte å unngå dette på? Har googlet litt på det og ser at noen opplever det samme.

Jeg kjøpte en xbox one for noen uker siden og tiltross for at kontrolleren ikke så noe særlig god ut, må jeg si at denne passer ekstremt mye bedre for henda mine. Aldri hatt problemer med kramper med den.

finnes det noen 3rd party controllere til ps4 med annen layout?

Er det noen som har problemer som meg og har foretatt seg noe for at det forsvinner? Hendene mine er ikke særlig store heller. Bruker 9 (m og noen ganger l ) i hansker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har ikke fått krampe selv, men kjenner det er mer ubehag av å bruke DS4 kontra Microsoft sine kontrollere, det er pga plasseringene av analog stickene i mitt tilfelle.

Jeg har vurdert, og har en magefølelse på at hvis de hadde vært høyere, hadde ikke det vært så stort stress på tomlene. Disse f. eks. kunne kanskje vært til hjelp?

http://cdon.no/spill/hama_triggers_8in1_control_stick_attachment_kit_for_ps4-27512110

Lenke til kommentar

Takk for innspill!

Utrolig irriterende det her. Merker det sjukt i Destiny og CoD, men merket ingenting når jeg spilte Tomb Raider og Last of us. så det er mulig det er når jeg driver å trykker inn disse r2/l2 knappene at det oppstår tror jeg.

Kanskje jeg får starte å kjøpe spillene på xbox one istedenfor fremover, men kjipt det også når de som regel ser best ut på ps4

Lenke til kommentar

Dette var tilfellet med de tidligere kontrollene til Sony for min del. Men med DS4 ligger kontrollen langt bedre i hendene enn enn One kontrollen og de tidligere jalla kontrollene til Sony. One kontrollen syns jeg desverre var ett steg tilbake i forhold til 360 kontrollen rent ergonomisk.

Jeg bruker noen Kontroll Freak hetter på stikkene på både One og PS4 kontrollen og syns de er langt bedre å bruke da :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Xbox one controller er noe av det beste jeg har hatt i hendene mine. Hadde ingen problemer med DS2 og DS3.

Stakk innom gamestop og kjøpte et slikt "beskyttelsekit" til 169kr.

Den hadde to slike thumbsticks som jeg putta på. Da ble spakene litt lenger. Så fikk jeg slik beskyttelse i silikon man oftest har på mobiler. Dette gjør kontrollen litt tykkere over det hele og synes umiddelbart kontrollen føltes vesentlig bedre.

Bytte også skyting til r1/l1 fra r2/l2 og har ikke fått krampe enda i dag! Oppløftende!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...