AnarCon Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 er det mulig å ha 2 isp koblet til en switch å så ha en trådløs router koblet til den igjen for å ha 2 tilkoblinger i tilfelle den ene detter ut eller skaper dette nettverk konflikter? hvis det virker, vil den da dra nytte av hastigheten fra begge eller bare holde seg til en? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Nei... Du må ha en router med støtte for Dual WAN. Asus RT-AC66U støtter dette, bl.a.... Lenke til kommentar
AnarCon Skrevet 10. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2014 Nei... Du må ha en router med støtte for Dual WAN. Asus RT-AC66U støtter dette, bl.a.... tusen takk for kjapt svar og link til en router som støtter dette ) Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Nå støtter vel bare Asus mobilt trådløs som backup med WAN. Skal du f.eks ha 2 internetlevrandører gjennom 2 TP porter se på: TP-Link RT TL-R4299G 2WAN/8LAN Port Men tror ikke det er slik at den legger sammen f.eks 100-100 mbit hvis hver av internethastighetene har det. Er nok heller hvis du skal koble pcene på hvert sitt nett men har ikke testet dette. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Med Merlin FW, så kan du gjøre om en LAN port til WAN port og kjøre dual.. Og husker jeg ikke helt feil, så kan man også velge om man vil lastbalansere eller kombinere dem for høyere båndbredde.... Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Skulle gjerne selv fått en test av dette, når altibox kommer til mitt området, vurder jeg å bytte til altibox 300\300 siden bindingstid med canaldigital så hadde det vært gøy om man kunne legge til 100\10 mbit slik at man får 400 mbit nedlasting og 310 opplasting for en kort periode, for så vurdere å gå for 500 mbit. Har vanskeligheter for å tro dette er mulig i praksis. Da det ofte ikke er enkelt å få 2 gigabit gjennom 2x TP kabler, og få 2 gigabit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå