luistheghost Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Vindu. Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Hei, Bjarte. Bildet av vinduet fikk meg til å tenke på H. C. Andersens fantastiske beskrivelse av et et falleferdig hus i fortellingen om "Den grimme Ælling"; - "...det var saa elendigt, at det ikke selv vidste til hvad Side det vilde falde, og saa blev det staaende". Bildet gir tankeflukt tilbake til 1960-årene, da mange, - fortrinnsvis eldre, bodde i kalde, trekkfulle, kondemnerbare hus. En del av disse husene er nok revet, men det er en fornyet interesse for å ta vare på gammel bebyggelse, og, - hvem vet, kanskje dette vinduet og resten av huset vil få et "nytt liv " ? ! Vennlig hilsen Albert. 1 Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Liker det jeg ser! Et utsnitt fra et hus preget av forfall og fraflytting (?). Fint i s/h, men hadde likt og sett det i farger også... mvh Fredrik Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Avslørende og fortellende bilde.Godt observert ! Mvh Ragnar Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Gammelt og herjet av vær og vind. men innenfor ser det fortsatt ut til å bo folk i huset - hvis da ikke høne pøne og en forholdsvis moderne lampe har blitt etterlatt. Her tenker jeg meg ytterligere kutt oppe slik at vindussprossene tjener so øvre ramme i bildet. Roar Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Nostalgist bilde ..fint å vise og ta vare på det som er nesten en svunnen tid. litt kutt på sidene å få vekk det svarte og litt øverst som Roar sa tror jeg vile gjort det enda bedre. men det er bare min smak.. Godt bilde! Hilsen Tove Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Silke bilder kan være en historie i seg selv eller et utsnitt av en historie. I forhold til motivet, synes jeg s/hv er et godt valg. Kompen kan en alltids si noe om, men her synes jeg dokumentasjon teller mest. Flottingz Bjarte:-) Lenke til kommentar
Walter_S Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Her legger jeg først og fremst merke til Julestjerna i vinduet og dens struktur som er mesterlig gjengitt - selv i sort-hvit. Så hanen av "hvit italiener"-typen (?). Så kommer den tomme termometer-holderen som, sammen med den generelle vedlikeholds-status, gir inntrykk av forfall, håpløshet og indignasjon. Noen her har gitt opp og bare lever i nuet. At det mangler en del av øvre høyre glassrute og vinduskitt hele veien rundt, gjør det ikke noe bedre. Godt dokumentert, men også med en underliggende fortelling som fascinerer. Godt teknisk i sort-hvit, men jeg foretrekker mørk bakgrunn rundt! :o) Mvh, Walter 1 Lenke til kommentar
luistheghost Skrevet 11. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2014 Takk for kommentarene! @ Albert og Roar: Bygningen står ved Ørebro i Sverige, og var en gang hovedbygningen på en gård som samtidig var skysstasjon. Det er en stund siden det bodde folk i huset, men det har nylig fått nytt tak, så bevaringen er sikret. @ Roar, Tove og Walter: Er enig i kutt øverst, men ville (Dok.) høyden på vinduene (Empire). Jeg har for vane å legge s/h-bilder på hvit bakgrunn, også denne gangen ... -bjarte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg