Gå til innhold

Vindu.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, Bjarte.

Bildet av vinduet fikk meg til å tenke på H. C. Andersens fantastiske beskrivelse av et et falleferdig hus i fortellingen om "Den grimme Ælling"; -

"...det var saa elendigt, at det ikke selv vidste til hvad Side det vilde falde, og saa blev det staaende".

Bildet gir tankeflukt tilbake til 1960-årene, da mange, - fortrinnsvis eldre, bodde i kalde, trekkfulle, kondemnerbare hus.

En del av disse husene er nok revet, men det er en fornyet interesse for å ta vare på gammel bebyggelse, og, - hvem vet, kanskje dette vinduet og resten av huset vil få et "nytt liv " ? ! :)

Vennlig hilsen

Albert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Silke bilder kan være en historie i seg selv eller et utsnitt av en historie. I forhold til motivet, synes jeg s/hv er et godt valg. Kompen kan en alltids si noe om, men her synes jeg dokumentasjon teller mest.

Flottingz Bjarte:-)

Lenke til kommentar

Her legger jeg først og fremst merke til Julestjerna i vinduet og dens struktur som er mesterlig gjengitt - selv i sort-hvit. Så hanen av "hvit italiener"-typen (?). Så kommer den tomme termometer-holderen som, sammen med den generelle vedlikeholds-status, gir inntrykk av forfall, håpløshet og indignasjon. Noen her har gitt opp og bare lever i nuet. At det mangler en del av øvre høyre glassrute og vinduskitt hele veien rundt, gjør det ikke noe bedre.

Godt dokumentert, men også med en underliggende fortelling som fascinerer. Godt teknisk i sort-hvit, men jeg foretrekker mørk bakgrunn rundt!

:o)

Mvh,

Walter

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for kommentarene!

@ Albert og Roar: Bygningen står ved Ørebro i Sverige, og var en gang hovedbygningen på en gård som samtidig var skysstasjon. Det er en stund siden det bodde folk i huset, men det har nylig fått nytt tak, så bevaringen er sikret.

@ Roar, Tove og Walter: Er enig i kutt øverst, men ville (Dok.) høyden på vinduene (Empire). Jeg har for vane å legge s/h-bilder på hvit bakgrunn, også denne gangen ...

-bjarte.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...