tobias.pedersen Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Jeg har tenkt til å kjøpe ny reciever til hjemmekinoanlegget. Valget står mellom Sony STR-DN1040 og Pioneer VSX-924-K. Hvilken er best? Begge to koster i teorien det samme siden man må ha en WiFi modul til Pioneren... De 4 hoved forskjellene jeg vet om er: Pioneren har ikke innebygd WiFi Sonyen har ikke Bluetooth Sonyen har 9 høyttaler utganger mens Pioneren har 7 Har lest at sonyen har en elendig iPhone app for kontrollering Så det jeg lurer på er egentlig: Hvordan WiFi modul burde man kjøpe til Pioneren? Hva bruker man egentlig bluetooth til? Begge har jo Airplay så trenger vel ikke bluetooth til å streame musikk. Siden begge er 7,2 recivere så hva gjør egentlig de 2 ekstra utgangene? Er virkelig appen så dårlig? Og det som betyr mest; hvem gir best lydbilde, enklest å operere/sette opp? Lenke til kommentar
tobias.pedersen Skrevet 10. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2014 ingen som har noen innspill? Lenke til kommentar
oynes Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Hei. Kan bare si min egen erfaring med Sony Reciever og den er upåklagelig. Min er en "forløper", Sony STR-DG820. Den har nå levert i flere år, har koblet opp 5.2 oppsett + subwoofer (Harman Kardon høyttalere). Brukes mest til film men noe musikk blir det jo også. Er vedlig fornøyd med både lyd og bilde. At DN1040 har 9 utganger er vel fordi den kan ha 2 subwoofere tilkoblet. 1 senter, 2 front, 2 bak, 2, "surround" og 2 sub. Hvis du leser denne testen her så spørs det ikke om du går for Sony. Man får ekstremt mye for pengene. Men nå er jo DN1050 sluppet, blir vanskeligere å få tak i 1040 nå, men har sett at noen har solgt de til bra pris siden den er på vei ut. Tror ikke det er rare forskjellen på 1040 og 1050. Test: http://www.lydogbilde.no/test/sony-str-dn1040 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå