BigBoom Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Heisann. Jeg har et massivt problem. En stund tilbake gikk radiatorslangen, da begynnte det seff å ryke en dal. Så byttet jeg den å tenkte alt skulle ordne seg men det gjorde det ikke. Første gang jeg skulle ut å kjøre igjen begynnte det å ryke, og denne gangen enda mer. Så jeg måtte bare stoppe og gå hjem. Etter det fyllte jeg på olje og kjøleveske for å bare forsikre meg mot det. Men da begynnte det å ryke enda fortere. Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, kan ikke kjøre 100 meter før det ser ut som at kvartalet står i fyr og flamme. Og verksted er bare 9 min unna. Noen forslag om hva problemet kan være???? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Tatt toppakningen din... Åssen modell er det? Koster fort endel å ordne på verksted Lenke til kommentar
BigBoom Skrevet 9. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2014 (endret) Tatt toppakningen din... Åssen modell er det? Koster fort endel å ordne på verksted 318i 1998 Så jeg bør ikke kjøre en meter til altså? Endret 9. desember 2014 av BigBoom Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Tatt toppakningen din... Åssen modell er det? Koster fort endel å ordne på verksted 318i 1998 Så jeg bør ikke kjøre en meter til altså? Selvsagt ikke. Med mindre du er heldig og det skyldes en lekasje som spruter på motor og som derfor fordamper så skal du være ekstremt forsiktig med å kjøre nå ja... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 (endret) Hva med luft i systemet da? Hørt disse motorene kan være vanskelige å lufte. Edit: E46 eller E36 du har? 1998 var vel akkurat i skiftet. Endret 9. desember 2014 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Er nok ikke mye forskjell mellom E36 og E46. Såvidt oppgradert utgave av M43 i E46'en med litt mer slagvolum. Ryker det fra potta eller under panseret? Farge? Hvitt/blått? Lenke til kommentar
BigBoom Skrevet 10. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2014 Ryker hvitt fra motoren ja. Ser ut som at røyken kommer fra helt innerst på motoren. også er det e46 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Når toppakning er gåen forplantes motortrykk i kjølevæske og slanger og radiator kan sprikke Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Hvor kommer røyken fra? Har du kjølevæske i olje, olje i kjølevæske, vann/olje i eksos? Når du kjører 100 meter, er det med varm eller kald motor? Om toppakningen din har gått og du ikke er nevenyttig nok til å bytte den selv så er det bedre å bare bytte hele motoren, siden det er en greiere jobb og den motoren du har finner du over alt og til en veldig rimelig pris. Tror til og med du kan gjøre en oppgradering til 320 uten særlige problemer, siden du først er på saken. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 24. desember 2014 Del Skrevet 24. desember 2014 Toppakningen er mye lettere å bytte enn motor. Kan ikke bytte fra 4 til 6 sylindre, må ha nytt ledningsnett, radiator og litt mer. Ikke blir det godkjent heller. Feil akselvekter, og feil understell tror jeg. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 24. desember 2014 Del Skrevet 24. desember 2014 Nei selvsagt er ikke en oppgradering enklere enn å bytte en toppakning, men det er et alternativ hvis man først er i gang. BMW er i hovedsak veldig kompatibel til en liten oppgradering, siden resten av drivverket er overdimensjonert på baseline-modellene. De fleste jeg har hørt om så sitter med blåst toppakning har heller byttet motoren fremfor å bytte toppakningen. Jeg skal selvsagt ikke snakke for høyt, da jeg hverken har byttet toppakning eller motor før. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 24. desember 2014 Del Skrevet 24. desember 2014 Finnes folk som har greid å hive ut alt mulig rart for å komme innenfor akselvekt på e36 ved ombygging fra 4'er til 6'er, så kan vel gå på en e46 også, men det er nok en del pes. Skulle man gidde det så hadde jeg gått for M52b28 (M54?) eller i området der med en gang. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 24. desember 2014 Del Skrevet 24. desember 2014 M54 har elektronisk gasspjeld, så det blir litt mer kluss der, men i det store bildet så skal det være irrelevant om man har en helt delebil man kan plukke fra. Men å oppgradere fra f.eks M52TUB20 til en M52TUB25 tror jeg skal gå helt fint med resten av drivverket. Jeg mener at 320i og 323i bruker samme girkasse, aksling, bremser og hele pakken, så der er det bare å hive i en litt større motor og besøke biltilsynet. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 24. desember 2014 Del Skrevet 24. desember 2014 Er jo ikke alle som gidder det heller. Det er jo lett å se forskjell mellom M50/52/54 pga Vanos, men om det er B20/25/28 skal godt gjøres. Mange som har oppgradert volumet på 6'eren uten å godkjenne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå