Gå til innhold

Hvorfor er denne Gamer Extreme så "billig"?

Anbefalte innlegg

Har blitt bitt av basillen på å kjøpe meg stasjonær for å kunne kjøre nyere og kraftigere spill enn det min 9-serie Samsung laptop gjør. Når jeg nå titter på Komplett kommer jeg over denne som er satt ned med 15000,-!!!

https://www.komplett.no/komplett-gamer-xtreme-titan-z/10937

Pcen synes jeg er svindyr, men er det ikke et "røverkjøp" når den er satt ned med 15000,-? Så derfor lurer jeg på hva som kan være grunnen. Hva er det som taler imot å kjøpe den bortsett fra pris?

Ønsker en gamingpc som kan holde i flere år uten å måtte gå ned for mye på innstillinger, etc, på spill som for eksempel GTA og Far Cry (tenker da på versjoner som kommer senere og krever mer). Så hva er vel bedre enn å gi 24999,- for en 40 000,- pc? Det burde gi mer for pengene enn en til 25000 i utgangspunktet tenker jeg.

Og er det noe jeg bør oppgradere i oppsettet med en gang hvis det er aktuelt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

når komplett bygget pc'en så var mye av komponentene nettopp kommet ut og derfor latterlig priset. men nå som delene har vært ute noen måneder så synker de betraktelig

skjermkortet kan sees i linken her http://www.prisjakt.no/product.php?pu=2679068

om pcen er verdt 25 lapper er jeg litt usikker på så må nok høre litt rundt. personlig hadde jeg ikke gått for denne men heller bygget noe selv

• Liker 1
Lenke til kommentar

Lønner seg aldri å bruke mer en 10 000-15 000 på pc med mindre du har ekstreme krav. For min del er det nok at en pc holder 3 år og kan kjøre alt på ultra high i alle de 3 åra. Jeg bygger riktignok pc'n min selv og har gjort det siden jeg var 13 år gammel.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Tja. På meg ser det ut som om det er Kompletts forsøk på å bli kvitt Titan Z - siden det er den eneste delen som ikke kan byttes ut i konfiguratoren, og siden jeg gjetter på at 2 stk 970 i SLI gruser Titan Z i gaming, til halve prisen.

Lenke til kommentar

Lønner seg aldri å bruke mer en 10 000-15 000 på pc med mindre du har ekstreme krav. For min del er det nok at en pc holder 3 år og kan kjøre alt på ultra high i alle de 3 åra. Jeg bygger riktignok pc'n min selv og har gjort det siden jeg var 13 år gammel.

...og du er nå 14 år? :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Korreksjon (IMO): Svi av endel på komponenter som varer, og som ikke kan oppgraderes stykkvis. En god PSU, et godt kabinett, CPU-kjøler f.eks. er de beste eksemplene jeg kommer på.

Og cpu som varer lenge. Altså toppmodellen av intel med flest kjerner for entusiastene. Eksempler på legendariske cpuer som har holdt seg meget bra:

q6600/920/980x/3930k og 5960x nå

Lenke til kommentar

Dette kan bli en interessant OT-runde :p Vi er helt enige på Q6600, den holdt en evighet. 920 ble igrunn ganske avlegs idet 3930k kom. 2600k er vel et bedre eksempel på en CPU som holdt svært lenge, til en overkommelig pris. 3930k varer evig, og det kommer til å ta LANG tid før en 5960x gir klare benefits over en hexa ved "normal" bruk.

Når 32GB minne og 6c/12t ikke lenger er nok tror jeg 5960x også er moden for skraphaugen, to be fair :) Det er ikke mye om å gjøre, hvertfall.

Lenke til kommentar

Dette kan bli en interessant OT-runde :p Vi er helt enige på Q6600, den holdt en evighet. 920 ble igrunn ganske avlegs idet 3930k kom. 2600k er vel et bedre eksempel på en CPU som holdt svært lenge, til en overkommelig pris. 3930k varer evig, og det kommer til å ta LANG tid før en 5960x gir klare benefits over en hexa ved "normal" bruk.

Når 32GB minne og 6c/12t ikke lenger er nok tror jeg 5960x også er moden for skraphaugen, to be fair :) Det er ikke mye om å gjøre, hvertfall.

i5-2500k funker fortsatt, kjører enda alt på ultra. CPU'n blir 4 år til februar. Har tidligere hatt Q6600 og Pentium 4 3.0Ghz. Det har vært noen solide CPU'r det. Alle 3 har holdt i 4 år ca. :p Det er ikke no vits å bruke penger på i7 prosessor når det koster 1000kr mindre for en i5-modell med den samme ytelsen i spill.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...