Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp til å spille online på Wii U

Anbefalte innlegg

Hei. Håper inderlig dere datakyndige kan hjelpe meg.

System: Wii U. Internettlevarandør: Nextgentel. Ruter: Inteno DG301B. Tilkobling: trådløs.

Jeg får ikke til å spille online på Wii U. Verken Mario Kart 8 eller Smash bros. Jeg kan fint laste ned oppdateringer til spill eller konsoll, men det kommer opp en error-kode dersom jeg forsøker å koble meg opp til andre spillere: "Error code 118-0516".

Denne error-koden sender meg til Nintendos guide her.

Jeg forsøkte det første tipset: Deaktivere og deretter aktivere UPnP. Hjalp ikke.

Det andre tipset, sette opp en DMZ, er ikke mulig å gjøre på denne ruteren.

Det eneste som da gjenstår er å åpne porter. Ifølge Nintendo skal jeg åpne portene 1-65535 Jeg fulgte da denne guiden, som Nextgentel anbefaler. Problemet oppstår når jeg skal knytte de åpnete portene opp mot Wii U-konsollen. Dersom jeg forsøker å gjøre dette kommer denne feilmeldingen opp:

"The port configuration of the game or application conflicts with an already assigned game & application. Assigning this game or application is not possible".

Min Wii U skal ikke være tilknyttet noen andre applikasjoner, ifølge ruteren min. Likevel nektes jeg altså å knytte Wii U-en opp mot de åpnete portene.

Jeg holder nå på å gi opp helt. Er det noen som kan hjelpe meg? Juleferien står i fare!

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...