Gå til innhold

hvordan fjerne bruker konto i Windows XP

Anbefalte innlegg

Hei ;)

Det er noe jeg lurer på å fjerne bruker konto i windows xp med tilhørende e-post.

Da windows er et oprativt program er jeg redd for å fjerne programfilene ved et misstak.

Håper at der kan gi meg svar på hvordan jeg går fram med dette.?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du flere brukerkontoer enn administrator? Hvis du vil slette en konto du har opprettet og (Det går ikke å slette administrator-kontoen) går du denne veien: Start> Kontrollpanel> Brukerkontoer. Du trykker på den kontoen som du vil slette med venstre museknapp. Du vil nå få muligheten til å trykke på en knapp som heter: Slett kontoen. Du må senere velge at du ikke vil ta vare på de filene som har ligget på denne kontoen, men at du vil slette alt på den respektive konten. Du må gå inn som administrator for å kunne gjøre dette.

Kontrollpanel ligger også på "Min datamaskin", som ligger med et ikon på skrivebordet.

Lenke til kommentar
Har du laget en ny brukerkonto enn administrator? Hvis du vil slette en konto du har opprettet og ikke administrator-kontoen går du denne veien: Start> Kontrollpanel> Brukerkontoer. Du trykker på den kontoen som du vil slette med venstre museknapp. Du vil nå få muligheten dil å trykke på en knapp som heter: Slett kontoen. Du må senere velge at du ikke vil ta vare på de filene som har ligget på denne kontoen, men at du vil slette alt på den respektive konten. Du må gå inn som administrator for å kunne gjøre dette.

Kontrollpanel ligger også på "Min datamaskin", som ligger med et ikon på skrivebordet.

Jeg prøvde begge veier men det gikk ikke

Lenke til kommentar
Har du laget en ny brukerkonto enn administrator? Hvis du vil slette en konto du har opprettet  og ikke administrator-kontoen går du denne veien: Start> Kontrollpanel> Brukerkontoer. Du trykker på den kontoen som du vil slette med venstre museknapp. Du vil nå få muligheten dil å trykke på en knapp som heter: Slett kontoen. Du må senere velge at du ikke vil ta vare på de filene som har ligget på denne kontoen, men at du vil slette alt på den respektive konten. Du må gå inn som administrator for å kunne gjøre dette.

Finner du ikke kontrollpanelet? Da kan du skrive control panel i funksjonen Start> Kjør.

Håper dette hjelper

Lenke til kommentar
Har du laget en ny brukerkonto enn administrator? Hvis du vil slette en konto du har opprettet  og ikke administrator-kontoen går du denne veien: Start> Kontrollpanel> Brukerkontoer. Du trykker på den kontoen som du vil slette med venstre museknapp. Du vil nå få muligheten dil å trykke på en knapp som heter: Slett kontoen. Du må senere velge at du ikke vil ta vare på de filene som har ligget på denne kontoen, men at du vil slette alt på den respektive konten. Du må gå inn som administrator for å kunne gjøre dette.

Finner du ikke kontrollpanelet? Da kan du skrive control panel i funksjonen Start> Kjør.

Håper dette hjelper

Dette gikk ikke her,kanskje jeg må reinnstalere hele windows xp.Når jeg fikk maskinen var gamla ikke så flink å lese bruksanvisningen på opplegget.Jeg har lært nå tror jeg. :yes:

Jeg er redd for å gjøre noe feil i windows,men det blir jo mer feil når en ikke stter seg inn i alt.

hilsen

Lenke til kommentar

Jeg er redd for å gjøre noe feil i windows,men det blir jo mer feil når en ikke stter seg inn i alt.

hilsen [/b][/color]

Det er ikke noe spesiellt du kan gjøre feil med windows XP. Bare ikke gå inn og rot i registeret til XP (regedit) og i mappen Windows i katalog c:

Dette vil gå helt fint. ;)

Kjenner du noen som har kjennskap til pc og har litt erfaring i problemløsing?

Lenke til kommentar

hilsen [/b][/color]

Det er ikke noe spesiellt du kan gjøre feil med windows XP. Bare ikke gå inn og rot i registeret til XP (regedit) og i mappen Windows i katalog c:

Dette vil gå helt fint. ;)

Kjenner du noen som har kjennskap til pc og har litt erfaring i problemløsing?

Kan jeg få oppskriften av deg på hvordan det gjøres,må ha det inn med mokkasjeer.Jeg kjenner ingen som kan noe med problemløsninger desverre :shrug:

Så jeg håper at du kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...