Gå til innhold

Programvare for import fra kamera til PC?

Anbefalte innlegg

Har noen anbefalinger til gratis programvare som kan brukes til å importere bilder fra et kamera til PC?

Det er viktig at kun de bildene som ikke er importert fra før blir foreslått ved neste import, og at bildene blir organisert i en katalogstruktur ut fra dato på bildene, slik ...\2014\2014-12-09\DSC_0001.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har noen anbefalinger til gratis programvare som kan brukes til å importere bilder fra et kamera til PC?

Det er viktig at kun de bildene som ikke er importert fra før blir foreslått ved neste import, og at bildene blir organisert i en katalogstruktur ut fra dato på bildene, slik ...\2014\2014-12-09\DSC_0001.png

Foretrekker å ta minnekortet ut av kameraet og sette det i en minnekortleser tilkoblet PCn istedet. Minnekortlesere koster ikke stort og kopieringen går raskere.

Vanlig filkopiering i Windows vil også spørre deg om du ønsker å skrive over filer med samme navn og da kan du f.eks velge å hoppe over alle med samme navn.

Enkelt og greit.

Folderstrukturen kan være mer jobb å få til hvis den ikke er identisk med den du har på kameraet. Isåfall blir det litt manuell jobb uansett - medmindre du heller går for program som systematiserer/katalogiserer alle bildene...

Endret av Rune_says
Lenke til kommentar

Skal det være gratis, kan du like godt bruke utforskeren til å kopiere/flytte fra minnekort til PC. Men jeg vil absolutt anbefale deg å bruke en tusenlapp på Adobe Lightroom. Kanskje den beste tusenlappen du kan bruke til noe fotorelatert. Du velger selv hvordan katalogstruktur du ønsker å bygge opp så det hele blir veldig lett å finne tilbake i.

Lenke til kommentar

Hei. Takk for svar folkens.

Skal se på Lightroom, selv om jeg tror den er litt overkill til mitt bruk. Mitt bruk består i import fra kamera, og hvis jeg skal gjøre noe med bildene jeg har tatt så er det for å slette de som er dårlige.

Fant noe som het Photomove, som antagelig er mer på mitt nivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...