hightow Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Har noen anbefalinger til gratis programvare som kan brukes til å importere bilder fra et kamera til PC? Det er viktig at kun de bildene som ikke er importert fra før blir foreslått ved neste import, og at bildene blir organisert i en katalogstruktur ut fra dato på bildene, slik ...\2014\2014-12-09\DSC_0001.png Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 (endret) Har noen anbefalinger til gratis programvare som kan brukes til å importere bilder fra et kamera til PC? Det er viktig at kun de bildene som ikke er importert fra før blir foreslått ved neste import, og at bildene blir organisert i en katalogstruktur ut fra dato på bildene, slik ...\2014\2014-12-09\DSC_0001.png Foretrekker å ta minnekortet ut av kameraet og sette det i en minnekortleser tilkoblet PCn istedet. Minnekortlesere koster ikke stort og kopieringen går raskere. Vanlig filkopiering i Windows vil også spørre deg om du ønsker å skrive over filer med samme navn og da kan du f.eks velge å hoppe over alle med samme navn. Enkelt og greit. Folderstrukturen kan være mer jobb å få til hvis den ikke er identisk med den du har på kameraet. Isåfall blir det litt manuell jobb uansett - medmindre du heller går for program som systematiserer/katalogiserer alle bildene... Endret 11. desember 2014 av Rune_says Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Skal det være gratis, kan du like godt bruke utforskeren til å kopiere/flytte fra minnekort til PC. Men jeg vil absolutt anbefale deg å bruke en tusenlapp på Adobe Lightroom. Kanskje den beste tusenlappen du kan bruke til noe fotorelatert. Du velger selv hvordan katalogstruktur du ønsker å bygge opp så det hele blir veldig lett å finne tilbake i. Lenke til kommentar
HSP Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Brukte noe som het faststone for et par år siden, synes det var ganske ålreit mener jeg å huske. Men jeg også støtter forslaget om lightroom, fin julegave.... Henning Lenke til kommentar
hightow Skrevet 12. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2014 Hei. Takk for svar folkens. Skal se på Lightroom, selv om jeg tror den er litt overkill til mitt bruk. Mitt bruk består i import fra kamera, og hvis jeg skal gjøre noe med bildene jeg har tatt så er det for å slette de som er dårlige. Fant noe som het Photomove, som antagelig er mer på mitt nivå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå